יום שישי, 28 ביולי 2017

סדרת טלוויזיה - המלחמה של פויל

"המלחמה של פויל" היא אחת מהסדרות המשובחות בעיני. כנהוג בז'אנר בנוסף לשלושת השחקנים הקבועים, מופיעים מדי פרק שחקנים אורחים ידועים יותר או פחות.

בפרקים הראשונים של הסדרה מופיעים שחקנים שהיו אז בתחילת דרכם ובהמשך הפכו לכוכבים מצליחים כגון רוזמונד פייק, דייוויד טננט, אמילי בלאנט, ג'יימס מקאבוי. כולם צעירים מאוד.




יום שלישי, 25 ביולי 2017

הערך היומי - מישל טרי

אני כותבת לתומי ערך חדש על השחקנית מישל טרי, שהיא מופיע יותר בתיאטרון ופחות בטלוויזיה. ראיתי אותה רק בסדרה אחת שבה היא כיכבה, סדרה נחמדה בשם "בית הקפה" שאותה גם כתבה.

לפתע קופץ השם שלה ב-Trends של טוויטר, ומסתבר שהיא מונתה למנהלת אמנותית של תיאטרון שייקספיר גלוב, והמינוי פורסם אתמול, בדיוק כשאני כותבת ערך אודותיה. צירוף מקרים מעניין.


יום שני, 24 ביולי 2017

מאלמוניות לכוכבות - ג'ודי ויטאקר

ביום ראשון 16 ביולי 2017 פורסם שג'ודי ויטאקר תגלם את התגלמותו ה-13 של הדוקטור בסדרת הטלוויזיה דוקטור הו. זה חידוש כי לראשונה תגלם אישה את הדמות.



הייתי קצת סקרנית לדעת מי ייבחר לתפקיד והאם כבר נכתב הערך. את הערך על פיטר קפלדי לא אני כתבתי, והוא נכתב בעקבות בחירתו להיות הדוקטור ה-12. אבל מאז כתבתי מאות ערכי שחקנים, והיה סיכוי שמי שיגלם את הדוקטור הבא יהיה ביניהם. וכך היה. את הערך על ג'ודי כתבתי ב-16 בינואר 2016 (לפני שנה וחצי). היא הייתה שחקנית אלמונית לרוב הקוראים. אני הכרתי אותה מהסדרה "קרנפורד", סרט הטלוויזיה "משמרת לילה" המיני-סדרה "טס לבית דרברוויל" וכו'. 

נתוני הצפייה מראים בין 0 ל-4 צפיות ליום. עד ל-16 ביולי אז קפץ הנתון ליותר מ-750. עד לאותו יום רק אני ערכתי את הערך, פרט לשינויים של בוטים או קטגוריות. לפתע כולם (טוב, חובבי "דוקטור הו") באו לערוך ולהוסיף את החדשות.

הערך היומי - דייוויד ילנד

לפני כמה ימים ראיתי כמה פרקים בסדרה "רמפול" משנת 1978. אחד השחקנים היה דייוויד ילנד ששיחק בדמות בנו של רמפול, למחרת ראיתי אותו בפרק בסדרה "המלחמה של פויל" בעונה השישית משנת 2010. היה קל מאוד לזהות אותו.




יום ראשון, 23 ביולי 2017

משפחה של שחקנים – משפחת ויקס

לאחרונה כתבתי ערכים על בני משפחת ויקס, שתי אחיות ואח, שהכרתי כל אחד מהם בנפרד ולא ידעתי על הקשר המשפחתי ביניהם.


האניסאקל ויקס מוכרת בעיקר מהופעתה בסדרת הטלוויזיה "המלחמה של פויל".



פרדיטה ויקס מוכרת לי מפרק בסדרה "רציחות במידסומר" מהמיני-סדרה "אבודה בעולמה של ג'יין אוסטן" ועוד.



את רולו ויקס ראיתי בסרט הטלוויזיה "הנסיך האבוד". הוא היה מקסים בתפקיד ג'ורג'י האח האוהב של הנסיך ג'ון.

יום שבת, 22 ביולי 2017

ספרים, עיבודים וערכים לא "יתומים"

אני אוהבת לכתוב ערכים על ספרים  ועל העיבודים הקולנועיים והטלוויזיוניים שלהם. בעיקר על ספרות אנגלית קלאסית: צ'ארלס דיקנס / ג'יין אוסטן / ג'ורג' אליוט / האחיות ברונטה ועוד ועוד.

אחד הכללים שלי בכתיבה בוויקיפדיה הוא שהערך לא יהיה "יתום", כלומר שיהיו ערכים אחרים שמזכירים אותו ומקושרים אליו. בכתיבה על הסרטים מתווספים לרשימת הכתיבה שלי שחקנים ושחקניות שעדיין לא נכתב ערך עבורם, ונוצרת הזדמנות לכתיבת ערך שלא יהיה "יתום".

היום כתבתי ערך על השחקן ויליאם אש, שחקן חביב לא מאוד מפורסם.
ויליאם אש
הקישור היחיד אל הערך שלו הוא מהערך על הסרט "ניקולס ניקלבי" משנת 2002 בו שיחק בתפקיד פרנק צ'יריבל. הוא שיחק בסדרות טלוויזיה רבות אבל עדיין אין ערכים לסדרות אלו.

בנוסף לערך על הספר "ניקולס ניקלבי" יש ערכים על המחזה "חייו והרפתקאותיו של ניקולס ניקלבי" שצולם גם לטלוויזיה, הסרט משנת 2002 שהוזכר קודם, סרט אילם משנת 1912 וסרט טלוויזיה משנת 2001 בכיכובו של ג'יימס ד'ארסי.

ג'יימס ד'ארסי בתפקיד "ניקולס ניקלבי"

יום רביעי, 19 ביולי 2017

הערך היומי - אנגהרד ריס

אנגהרד ריס הייתה שחקנית ולשית שתפקידה הידוע ביותר היה בדמות דמלזה בסדרת הדרמה התקופתית "פולדרק" משנות השבעים של המאה העשרים.

היא הייתה נשואה לשחקן כריסטופר קזנוב שכיכב בין השאר באופרת הסבון "שושלת", ובתפקיד מקסים בסדרה "הדוכסית מרחוב דיוק" עם ג'מה ג'ונס.

שניהם זיכרונם לברכה, כריסטופר קזנוב נפטר ב-2010 ואנגהרד ריס נפטרה ב-2012.



יום שלישי, 18 ביולי 2017

משפחות של שחקנים

בין השחקנים הבריטים יש רבים שהם בני משפחה, ולעתים שושלת שלמה.

יש עוד רבים וטובים, אב ובן או בת, אם ובן או בת, וכמובן בני זוג בהווה או בעבר. דוגמה שנזכרתי בה עכשיו היא ג'ורג'יה מופט בתו של פיטר דייוויסון  (הדוקטור החמישי בסדרה "דוקטור הו") ואשתו של דייוויד טננט (הדוקטור העשירי).

בנות משפחת רדגרייב

יום שני, 17 ביולי 2017

הערך היומי - פרדי פוקס

פרדי פוקס הוא שחקן בן למשפחה של שחקנים. הוריו הם השחקנים אדוארד פוקס וג'ואנה דייוויד ואחותו השחקנית אמיליה פוקס. יש לו גם דוד ובני דודים שחקנים.

פרדי פוקס עם אחותו אמיליה


יום ראשון, 16 ביולי 2017

הערך היומי - שריל קמפבל

שריל קמפבל שחקנית תיאטרון, קולנוע וטלוויזיה אנגלייה ותיקה ומוערכת. זוכת פרס אוליבייה לתיאטרון ופרס באפט"א לטלוויזיה לשחקנית הטובה ביותר. לאחרונה ראיתי אותה בסדרה "תקראו למיילדת" בתפקיד אמא של צ'אמי (מירנדה הארט).


יום שבת, 15 ביולי 2017

הפתעות בכתיבת ערך

בדרך כלל כשאני כותבת על שחקן / שחקנית אני יודעת איך הם נראים ואיפה ראיתי אותם. לפעמים יש הפתעות.

התחלתי לכתוב ערך על השחקן הבריטי דניס ליל אחרי שראיתי אותו בסדרת הטלוויזיה "לילי". בסדרה הוא גילם את הנסיך מוויילס ברטי, בנה של המלכה ויקטוריה שלילי לנגטרי הייתה אחת המאהבות שלו.

דניס ליל בתפקיד ברטי הנסיך מווילס בסדרה "לילי"

בזמן הכתיבה גיליתי שהוא שיחק במיני-סדרה "רבקה" בתפקיד ג'יילס. בדקתי בסרטון מי זה ג'יילס וראיתי שהוא שחקן שאני מכירה בכלל מהסדרה "רמפול" הוא היה עורך הדין (Solicitor) שעבד עם רמפול, והוא נראה לגמרי אחרת. בלי זקן, עם קרחת ושפם :-) ראיתי את השחקן הזה פעמים רבות בסדרות טלוויזיה שונות ולא קישרתי ביניהם.




התחלה

אני מתחילה לכתוב בבלוג הזה על התחביב הגדול שלי שהוא טלוויזיה בריטית, והשילוב שלו עם התחביב השני: ויקיפדיה.

הדף שלי בוויקיפדיה 

בוויקיפדיה אני כותבת כבר כמעט 13 שנים, ובשנתיים האחרונות אני מעלה כל יום לפחות ערך אחד. לרוב אלה ערכים על שחקנים (קולנוע, טלוויזיה ותיאטרון) לעתים גם על תסריטאים, מחזאים או במאים. עוד אני כותבת על ספרים / סרטים / סדרות טלוויזיה. בבלוג אכתוב על דברים שאני מגלה תוך כדי הכנת הערך ושאין מקומם בוויקיפדיה, ואשים תמונות שחסרות לי בערכים שאני כותבת.

נצא לדרך...