יום רביעי, 30 באוגוסט 2017

הערך היומי - בארי ג'קסון

עוד שחקן מהסדרה "רציחות במידסומר" והפעם מי ששיחק בדמות הפתולוג ג'ורג' בולארד, השחקן בארי ג'קסון שנפטר ב-2013. הוא הופיע כמעט בכל פרק מהסדרה שראיתי.



יום שלישי, 29 באוגוסט 2017

עוד דארסי לאוסף

לואיס פיאנדר היה שחקן אוסטרלי ששיחק בשנת 1967 בתפקיד מר דארסי בעיבוד של ה-BBC לרומן "גאווה ודעה קדומה". הוא אחד מרשימה של ערכים שכתבתי על השחקנים שגילמו את דארסי. האחרים הם:

יום ראשון, 27 באוגוסט 2017

הערך היומי - סמואל ברנט


סמואל ברנט הוא שחקן אנגלי, אחד מ"נערי ההיסטוריה". הערכים בתכנון, גם המחזה וגם הסרט....




יום שבת, 26 באוגוסט 2017

הערך היומי - ללה וורד

את השחקנית ללה וורד ראיתי בסדרה "הדוכסית מרחוב דיוק". היא מפורסמת בעיקר מהופעתה בסדרת "דוקטור הו" (הישנה, שלא ראיתי) לצדו של טום בייקר. וורד הייתה נשואה לטום בייקר, ואחר כך התחתנה עם ריצ'רד דוקינס הידוע בשל ספרי המדע הפופולרי שכתב.


יום שישי, 25 באוגוסט 2017

הערך היומי - שזאד לטיף

ערך על שחקן צעיר בשם שזאד לטיף שהופיע בסדרה "ספוקס". בסדרה שיחק בתפקיד גאון מחשבים, ובמציאות הוא מעיד על עצמו שהוא טכנופוב.

בחור יפה

יום חמישי, 24 באוגוסט 2017

סקוט וביילי

צפיתי שוב בעונה השלישית של הסדרה המשטרתית "סקוט וביילי" (עוד אין ערך). לא יודעת כמה היא תואמת את המציאות, כשבכל התפקידים הבכירים של השוטרים והבלשים נמצאות נשים. השחקנית הראשיות בסדרה הן לזלי שארפ (ג'נט סקוט) סוראן ג'ונס (רייצ'ל ביילי) ואמיליה בלמור (פקד בילוש גיל מארי) וגם פיפה הייווד מופיעה בתפקיד מפקדת. בעונה זו מככבת גם ניקולה ווקר בתפקיד אורח.

בסצנת הסיום מוזכרת סדרה משטרתית אחרת "החיים על מאדים" שבניגוד לזו היא גברית לחלוטין.

ניקולס גליבס הופיע בעונות הראשונות של הסדרה בדמות המאהב של לזלי שארפ (אשתו במציאות). זה מה שמגלים כשכותבים ערכים בוויקיפדיה על השחקנים :-)



יום רביעי, 23 באוגוסט 2017

הערך היומי - רייצ'ל גרני

רייצ'ל גרני היא שחקנית של סדרה אחת (עבורי לפחות) "על אדונים ומשרתים". היא שיחקה בתפקיד גבירת הבית ליידי מרג'ורי בלמי.
רייצ'ל גרני בסדרה "על אדונים ומשרתים"


יום שלישי, 22 באוגוסט 2017

הערך היומי - ניקולס גליבס

את השחקן ניקולס גליבס לא ראיתי אף פעם בתפקיד ראשי. תמיד בתפקידי משנה, ובתפקידי אורח בסדרות שונות. זו כנראה הסיבה שלא מצאתי ערכים ששמו מופיע בהם, פרט לערך על אשתו השחקנית לזלי שארפ.

בכל מקרה עכשיו יש ערך.


יום שני, 21 באוגוסט 2017

הערך היומי - ג'יין ויימרק

בשבוע שעבר כתבתי על לורה הווארד שהופיעה ב"רציחות במידסומר", והיום נכתב הערך על ג'יין ויימרק שגילמה את אמא שלה בסדרה, ג'ויס ברנבי. ג'ויס היא אשתו של טום ברנבי (ג'ון נטלס) והיא מופיעה לצדו ב-81 פרקים.

ג'יין ויימרק וג'ון נטלס
ג'יין ויימרק ולורה הווארד

הערך היומי - ג'וזף מול

עוד שחקן שהערך עבורו נכתב בגלל השתתפותו בסדרה "משחקי הכס". ג'וזף מול מגלם את בנג'ן סטארק, וחזר להופיע בסדרה בעונות השישית והשביעית. לפני כן ראיתי אותו בתפקידי אורח בסדרות שונות כגון "להעיר את המתים" ו"עדות אילמת".
בסדרה "משחקי הכס"

יום שבת, 19 באוגוסט 2017

הערך היומי - מרים הופקינס

אני כותבת בוויקיפדיה בעיקר על שחקנים בריטים, גם כאלה שנדמה לי שרק אני מכירה. אבל לפעמים אני כותבת גם על שחקנים אמריקאים שבולטים בחסרונם. הערך של היום הוא על מי שהייתה כוכבת הוליוודית גדולה מרים הופקינס. הוא שיחקה בסרטים רבים והייתה מועמדת לאוסקר על הופעתה בדמות בקי שארפ בסרט "בקי שארפ" על פי הרומן "יריד ההבלים" מאת ויליאם מייקפיס תאקרי.


יום חמישי, 17 באוגוסט 2017

הערך היומי - אלינור דייוויד

את אלינור דייוויד ראיתי לפני הרבה שנים בסדרת הטלוויזיה "תכריכים לזמיר" מסדרת אדם דלגליש בכיכובו של רוי מרסדן. מאז ראיתי אותה פה ושם. בוויקיפדיה יש לה קישור אחד בלבד לערך על הסרט "פינק פלויד - החומה". היא הופיעה בסרטים נוספים, רק שעדיין אין להם ערך.


יום רביעי, 16 באוגוסט 2017

הערך היומי - ריצ'רד דורמר

את השחקן ריצ'רד דורמר מכירים בעיקר מהסדרה "משחקי הכס". אני מזהה אותו יותר עם הסדרה "רצח בדם קר". חשבתי שהוא שוודי או נורווגי, אבל לא, הוא בריטי מצפון אירלנד.

משחקי הכס
רצח בדם קר

יום שלישי, 15 באוגוסט 2017

עלילות דיקנס

"עלילות דיקנס" היא סדרת טלוויזיה מקסימה לחובבי צ'ארלס דיקנס ויצירתו. בסדרה מופיעות דמויות שונות מספריו של דיקנס, ואצל דיקנס יש מבחר גדול של דמויות שאפשר לבחור מהן.

חלק מקווי העלילה הם פריקוול לספרים "תקוות גדולות" ו"בית קדרות". הסדרה מגוללת את סיפורי אהבתן של הונוריה ברנבי (בית קדרת) ואמיליה האווישם  (תקוות גדולות) שנים לפני תחילת הסיפור כפי שמתואר בספרים.

עוד דמות מ"בית קדרות" הוא המפקח באקט שחוקר כאן את מותו של ג'ייקוב מארלי מ"מזמור חג המולד".



הערך היומי - לורה הווארד

לורה הווארד שיחקה בתפקיד קלי ברנבי בסדרה "רציחות במידסומר". היא לא הופיעה הרבה בטלוויזיה, כך שזה התפקיד היחיד שראיתי אותה. 


יום שבת, 12 באוגוסט 2017

עדכון שבועי

מדי שבת אחרי העלאת הערך היומי אני מעדכנת את דף המשתמש שלי, ומוסיפה אליו את הערכים שנכתבו במשך השבוע. בנוסף לערכים של אמרלד פנל ובילי קונולי, נוספו הערכים הבאים:

אורסולה האוולס – שחקנית ותיקה שנפטרה ב-2005. 

ניטין גנטרה – שחקן אנגלי ממוצא הודי, שיחק ב"איסטאנדרס" ובכל מיני סרטים וסדרות טלוויזיה. 

סיימון לנגטון – במאי ומפיק טלוויזיה - ביים את הסדרה "גאווה ודעה קדומה" מ-1995

ג'ני לינדן – שחקנית אנגלייה, הופיעה בסדרה "לילי"

הייוול בנט – שחקן ולשי נפטר לפני שבועיים ב-25 ביולי 2017 


יום שני, 7 באוגוסט 2017

הערך היומי - בילי קונולי

אני מתרגמת ערכים מוויקיפדיה האנגלית, והערך על השחקן בילי קונולי אותו העליתי היום הוא ממש גדול. תרגמתי רק את "המסביב", טבלאות של פילמוגרפיה, דיסקוגרפיה, פרסים וכו'. עדיין חסר החלק של הביוגרפיה. בינתיים שמתי תבנית "בעבודה" ואמשיך לתרגם בחלקים. נראה כמה זמן זה ייקח לי.


יום ראשון, 6 באוגוסט 2017

הערך היומי - אמרלד פנל

הערך על השחקנית אמרלד פנל נכתב בעקבות הסדרה "תקראו למיילדת". כתבתי על כמה שחקנים מהסדרה, חלקם כמו השחקניות הוותיקות פאם פריס, ג'ני אגאטר וג'ודי פראפיט נכתבו כבר לפני הערך על הסדרה. וגם הערך על ג'סיקה ריין שהופיעה בסדרה "רצח בדם קר". על אחרים שראיתי אותם רק בסדרה "מיילדת" כתבתי רק אחר כך, בהם הלן ג'ורג', בריוני האנה, סטיבן מקגאן, לורה מיין וכמובן מירנדה הארט המקסימה.

אמרלד פנל (באמצע)

בריוני האנה, ג'סיקה ריין, מירנדה הארט והלן ג'ורג'

יום שבת, 5 באוגוסט 2017

הערך היומי - ג'וליאן אובנדן

כשראיתי את השחקן ג'וליאן אובנדן בסדרה אחוזת דאונטון בדמות אחד המחזרים של ליידי מרי, הוא נראה לי מוכר מאוד. טוב שיש IMDB שאפשר לבדוק איפה ראיתי אותו קודם. ובכן התשובה היא "המלחמה של פויל" בתפקיד הבן הטייס של פויל. לאחרונה ראיתי שוב את הסדרה והחלטתי שהגיע הזמן לכתוב עליו ערך. מסתבר שהוא גם זמר מוכשר מאוד.



עם האניסאקל ויקס ב"המלחמה של פויל"

ג'וליאן אובנדין עם מישל דוקרי ב"אחוזת דאונטון"

יום שישי, 4 באוגוסט 2017

רוברט הארדי

אתמול נפטר השחקן רוברט הארדי. הייתה לו קריירה ארוכה של כמעט שישים שנה עם קרדיט של 139 תפקידים בסרטי קולנוע ובטלוויזיה.

את הערך עליו כתבתי כשהופיע בסרטי הארי פוטר, כדי שיהיה כתוב קצת יותר מאשר היותו שר הקסמים קורנליוס פאדג'. עכשיו צריך לעדכן ולהרחיב את הערך.