יום שישי, 29 בספטמבר 2017

הערך היומי – ליז קאר

עוד שחקנית מהסדרה "עדות אילמת" – ליז קאר. היא לא שחקנית רגילה כי היא סובלת ממחלה בשם ארתרוגריפוזיס, ונעזרת בכיסא גלגלים. לא הכרתי אותה קודם מכיוון שלא הופיעה הרבה בטלוויזיה.




יום חמישי, 28 בספטמבר 2017

הערך היומי – ויליאם גמינרה

ויליאם גמינרה שיחק במשך 11 שנים בסדרה "עדות אילמת". לא זכרתי שראיתי אותו בסדרה אחרת. כשצפיתי בפרקים של הסדרה "בית אליוט", בין הפרצופים המוכרים פתאום מופיע השחקן הזה, כמובן יותר צעיר ממה שהכרתי.


יום רביעי, 27 בספטמבר 2017

הערך היומי – בריאן מרפי

בריאן מרפי הוא שחקן ותיק, חגג השבוע 85 שנה :-) הסדרות שבהן היה מפורסם לא שודרו בארץ, אבל ראיתי אותו בסדרה החביבה "בערוב ימי היין" ובסדרה "בית הקפה". פה ושם גם בתפקיד אורח כמו למשל בסדרה "הנוכלים".

מכיוון שהוא אינו היחיד בוויקיפדיה ששמו "בריאן מרפי", יצרתי דף פירושונים עבור ה"בריאן מרפי" האחרים. כמובן שאין עבורם ערכים בוויקיפדיה, ולכן כל הקישורים אדומים פרט לזה של השחקן.


יום שלישי, 26 בספטמבר 2017

הערך היומי – כריסטין בוטומלי

כריסטין בוטומלי היא שחקנית אנגלייה. שמתי לב אליה כשהופיעה בסדרה "במועדון", אם כי בטח ראיתי אותה לפני כן כמה פעמים ("טורצ'ווד", "טס", "עדות אילמת" וכו').


יום שני, 25 בספטמבר 2017

הערך היומי – קרוליין גודול

את השחקנית קרוליין גודול  אני מכירה כבר הרבה זמן. לאחרונה ראיתי אותה בסדרות ההיסטוריות "מלכה לבנה" ו"נסיכה לבנה". למרות ש"נסיכה לבנה" היא המשך ישיר ל"מלכה לבנה", ויש הרבה דמויות שמופיעות בשתי הסדרות, רוב השחקנים הוחלפו. נדמה לי שהיחידה שמשתתפת בשתי הסדרות היא קרוליין גודול. היא גילמה את הדוכסית ססילי, אמם של המלכים אדוארד הרביעי וריצ'רד השלישי, וסבתא של אליזבת אשתו של הנרי השביעי (הנסיכה הלבנה).


יום ראשון, 24 בספטמבר 2017

הערך היומי – ג'ו וודקוק

ג'ו וודקוק היא שחקנית בריטית צעירה וחמודה. הפוסט נכתב רק בשביל להעלות תמונה שלה.




יום שבת, 23 בספטמבר 2017

הערך היומי – אליס קריגה

השחקנית אליס קריגה היא מדרום אפריקה. שם משפחתה Krige מתועתק בדרך כלל בטעות "קריג" או "קרייג", מבטאים את השם קרִיגֶה. היא מוכרת מהופעות שונות כגון כדמות בזכיון "מסע בין כוכבים", בסדרה "ספוקס", וכצעירה בתפקיד לוסי מנט בעיבוד הטלוויזיוני משנת 1980 ל"בין שתי ערים" מאת דיקנס.


הערך היומי – ריצ'רד לינטרן

הערך על השחקן ריצ'רד לינטרן נכתב בעקבות הסדרה "עדות אילמת" וזה הקישור היחיד שיש אליו. עדיין לא ראיתי אותו ב"עדות אילמת", אבל הוא הופיע בהרבה סדרות וסרטים שכן ראיתי.

בוויקיפדיה יש תמונה ממש לא מוצלחת.

ריצ'רד לינטרן
עם אמיליה פוקס

יום חמישי, 21 בספטמבר 2017

הערך היומי – סבסטיאן ארמסטו

השחקן סבסטיאן ארמסטו זכור לי בעיקר מהסדרה "דורית הקטנה" (שנקראה בארץ בשם "הצוואה"). ראיתי אותו כבר גם בסדרה "הארמון" עם רופרט אוונס, ולאחרונה בעונה השלישית של "ברודצ'רץ'". שמו המלא הוא "סבסטיאן פליפה חבייר פרננדז-גרסיה ארמסטו" :-)


יום רביעי, 20 בספטמבר 2017

הערך היומי – ג'ונתן ביילי

עוד ערך על שחקן צעיר ג'ונתן ביילי. הוא שיחק בין השאר ב"ברודצ'רץ'" ובסדרות הקומיות "אני וגברת ג'ונס" ו-"W1A".

ג'ונתן ביילי ב"ברודצ'רץ'"
ואם כבר "ברודצ'רץ'" אז תמונה של הקאסט בעונה הראשונה:


יום שלישי, 19 בספטמבר 2017

הערך היומי – יו סקינר

בימים האחרונים הורחב מאוד הערך באנגלית על השחקן יו סקינר, וזו הייתה הזדמנות בשבילי לתרגם את הערך שהיה קודם ממש קצר. הוא מופיע בתפקיד ויל המפריז (האידיוט) בסדרה הקומית W1A. ושיחק בעונה הראשונה של סדרת הדרמה התקופתית "פרוצות" (הרגו אותו, אז בעונה הבאה הוא כבר לא יהיה). אבל בטח נראה אותו עוד הרבה.

בחור יפה

יום שני, 18 בספטמבר 2017

הערך היומי – עדות אילמת

כבר הרבה זמן שאני מתכננת לכתוב את הערך על הסדרה המעולה "עדות אילמת". היום זה קרה. הסדרה רצה כבר 20 שנה מ-1996 והיד עוד נטויה. ראיתי את העונות הראשונות עם אמנדה ברטון, ואהבתי במיוחד את הפרקים בהם הייתה לה מערכת יחסים עם מיק פורד. אחר כך ראיתי אותה עוזבת והשחקנים הראשיים היו ויליאם גנימרה, טום וורד ו אמיליה פוקס, שנשארה בסדרה עד עכשיו. לאחרונה ראיתי את העונה ה-16 בה הצטרפו דייוויד קייבס וליז קאר, ונפרדנו בפרק האחרון מויליאם גנימרה. מקווה לראות את שאר העונות.

בכל פרק (הסדרה מורכבת מפרקים כפולים) משתתפים שחקנים אורחים מוכרים יותר או פחות. הוספתי קישורים לסדרה ליותר ממאה ערכים של שחקנים.




אמיליה פוקס בתפקיד ניקי אלכסנדר עם ויליאם גנימרה וטום וורד


אמנדה ברטון בתפקיד סם ראיין











יום ראשון, 17 בספטמבר 2017

הערך היומי – ג'ודי קומר

ג'ודי קומר היא שחקנית צעירה ומוכשרת. בסך הכל בת 24 והספיקה לככב בסדרות כגון "יומן השומן", "שלוש עשרה", "דוקטור פוסטר" ו"נסיכה לבנה".

וגם ממש יפה

יום שבת, 16 בספטמבר 2017

הערך היומי – ניקו מיראלגרו

ניקו מיראלגרו שחקן אנגלי עם שם איטלקי. אני ראיתי אותו בסדרה "על אדונים ומשרתים" (הגרסה המחודשת עם קילי הוז), ובמיני-סדרה "רילינגטון פלייס". הוא נמצא ברשימת הכתיבה שלי כבר הרבה זמן, והיום החלטתי לכתוב את הערך בלי סיבה מיוחדת.





בעל אידאלי שני

עוד ערך על עיבוד קולנועי למחזה בעל אידאלי. הפעם סרט משנת 2000 בכיכובם של ג'יימס וילבי וג'ונתן פירת' (אח של קולין). ערך על המחזה עדיין אין, אבל יהיה (בלי נדר).


יום חמישי, 14 בספטמבר 2017

הערך היומי – איידן גילט

עוד ערך שנכתב בעקבות שרה סטיוארט הועלה היום, על מי שהיה בעלה השחקן איידן גילט. הוא זכור לטוב מהופעתו בסדרת הדרמה התקופתית "בית אליוט" (ערך בתכנון), ובתפקיד רובין הוד במיני-סדרה "אייבנהו" על פי הרומן המפורסם.


יום רביעי, 13 בספטמבר 2017

מעניין לעניין באותו עניין

בעקבות אוליביה האלינן נכתב הערך על הסדרה המקסימה שהיא מככבת בה "הדרך לקנדלפורד".  מעניין (או שלא) שלרבים מן השחקנים בסדרה יש כבר ערכים.


יום שלישי, 12 בספטמבר 2017

הערך היומי - אוליביה האלינן

לפני כמה ימים גיליתי שהשחקנית אוליביה האלינן שהופיעה בתפקיד ראשי ב"הדרך לקנדלפורד" שיחקה גם בסדרה "שוגר אהובתי". מכיוון שיש ערך בוויקיפדיה שאפשר לקשר אליו אין מניעה לכתוב את הערך על השחקנית, וכך עשיתי. בקרוב הערך על הסדרה.

בסדרה "הדרך לקנדלפורד"

יום שני, 11 בספטמבר 2017

הערך היומי – אדם גודלי

אדם גודלי הוא שחקן אנגלי המופיע בתיאטרון בקולנוע ובטלוויזיה גם האמריקאית. אני שמתי לב אליו בסדרה "יומנו של רופא צעיר" עם דניאל רדקליף. בטח ראיתי אותו עוד קודם בכל מיני סרטים.


יום ראשון, 10 בספטמבר 2017

הערך היומי – ג'ייסון יוז

עוד שחקן מהסדרה "רציחות במידסומר", ג'ייסון יוז שגילם את בן קרוס הסמל של ברנבי.  הוא שיחק גם בסדרה "החיים האלה" שלא ראיתי.


ג'ייסון יוז וג'ון נטלס בסדרה "רציחות במידסומר"

יום שישי, 8 בספטמבר 2017

הערך היומי - שרה סטיוארט, והפתעה בדרך

שרה סטיוארט שחקנית סקוטית שהופיעה בהמון סרטים וסדרות בתפקידי משנה. היא ידועה בעיקר מהופעתה בסדרה "שוגר אהובתי" שלא ראיתי עד אתמול. הדמות הראשית בסדרה, קים, נראתה לי מאוד מאוד מאוד מוכרת, אבל בשום אופן לא הצלחתי לזהות מאיפה. גם השם אוליביה האלינן, לא אמר לי כלום. עד שבדקתי ב-IMDB ונפל האסימון... לורה טימינס מ"הדרך לקנדלפורד" :-) עכשיו הכול ברור. הזדמנות לכתוב ערך על השחקנית החמודה הזאת, קישור כבר יש.

תוך כדי כתיבה ובדיקת הפילמוגרפיה גיליתי עוד שחקנית שרק עכשיו קלטתי מאיפה היא מוכרת לי, אבל זה לפוסט אחר.


יום חמישי, 7 בספטמבר 2017

הערך היומי – אנתוני האוול

את אנתוני האוול ראיתי בסדרה "רעיות ובנות" אבל הוא זכור בעיקר מהופעתו בתפקיד סמל פול מילנר בסדרה האהובה עלי "המלחמה של פויל". ובזה סיימתי לכתוב על כל השחקנים בתפקידים הראשיים בסדרה.




יום רביעי, 6 בספטמבר 2017

הערך היומי - בעל אידאלי (סרט, 1999)

"בעל אידיאלי" הוא סרט נחמד על פי מחזה באותו שם מאת אוסקר ויילד. עיבוד אחד מתוך כמה שנעשו לקולנוע. צריך עדיין לכתוב את הערך על המחזה עצמו. אני מתכננת לכתוב אותו, אם לא יקדימו אותי, וערכים על שאר העיבודים.




יום שלישי, 5 בספטמבר 2017

הערך היומי – ננסי קרול

ננסי קרול היא שחקנית בריטית (יש גם שחקנית אמריקאית שלה אותו שם שהייתה מועמדת לאוסקר ב-1930). הערך שנכתב הוא על השחקנית הבריטית שמופיעה בסדרה הבלשית החביבה "האב בראון" בכיכובו של מארק ויליאמס. ננסי קרול היא גם שחקנית תיאטרון מוערכת שזכתה בפרס אוליבייה על הופעתה במחזה "After the Dance".

ננסי קרול