יום שלישי, 31 באוקטובר 2017

הערך היומי – האישה בלבן

מזמן לא כתבתי ערך על ספר. היום זה קרה בעקבות קריאת הספר "האישה בלבן" מאת וילקי קולינס, וצפייה בשני עיבודים שלו.

סדרת הטלוויזיה עם ג'ני סיגרוב ודיאנה קוויק הייתה קרובה ביותר למקור. לעומת זאת הסרט עם טרה פיצג'רלד ואנדרו לינקולן היה מאכזב ביותר, קשר קלוש ביותר למקור הספרותי.

וולטר הרטרייט פוגש את האישה בלבן

יום שני, 30 באוקטובר 2017

הערך היומי – ניקולס וודסון

ניקולס וודסון הוא שחקן אנגלי שהופיע בהרבה סרטים וסדרות טלוויזיה. בין השאר שיחק בסדרה "טאבו" ב"תקוות גדולות" ובתפקיד אורח בסדרות כגון "רציחות במידסומר", "פוארו" ו"המלחמה של פויל".


יום ראשון, 29 באוקטובר 2017

הערך היומי – ג'וליאן פירת'

למיטב ידיעתי לג'וליאן פירת' אין קשר משפחתי לשחקנים המפורסמים יותר עם אותו שם משפחה כמו קולין פירת' או פיטר פירת'. לי הוא מוכר בעיקר מהסדרה "קדפאל" עם דרך ג'קובי (עדיין אין ערך, בתקווה שיהיה פעם).


יום שבת, 28 באוקטובר 2017

הערך היומי – מיק פורד

מזמן כבר רציתי לכתוב את הערך הזה. מיק פורד מוכר לי בעיקר מהופעתו בסדרה "עדות אילמת" בתפקיד פיטר רוס. וזה הקישור היחיד שיש לערך.

עם אמנדה ברטון בסדרה "עדות אילמת"


יום חמישי, 26 באוקטובר 2017

יום רביעי, 25 באוקטובר 2017

הערך היומי – דייוויד אוקס

דייוויד אוקס הוא שחקן שממש מתאים לו לגלם נסיך :-) הוא משחק בתפקיד הנסיך ארנסט, אחיו של אלברט בסדרת הדרמה "ויקטוריה". עוד הופיע ב"עמודי תבל" וב"מלכה לבנה".

הוא גם שיחק בתפקיד דארסי בגרסה בימתית של "גאווה ודעה קדומה". ומצטרף לאוסף.




יום שלישי, 24 באוקטובר 2017

עוד "מזמור לחג המולד"

הערך היומי הוא גרסה נוספת של "מזמור חג המולד". הפעם סרט אילם קצר (10 דקות) משנת 1910.

אפשר לראות את הסרטון בארכיון האינטרנט https://archive.org/details/AChristmasCarol


יום שני, 23 באוקטובר 2017

הערך היומי – פול צ'פמן

ערך שלישי בעקבות הסדרה "בחלוף השנים". פול צ'פמן שיחק בתפקיד סטיבן, הגיס של ג'ין, והדוד החביב על ג'ודי (בניגוד גמור לאשתו). כמעט לא ראיתי את השחקן מחוץ לסדרה אולי פעם או פעמיים. הוא הופיע בתפקיד קפטן בניק בעיבוד הישן לרומן "הטיית לב" (1971).

ג'פרי פלמר עם פול צ'פמן בסדרה "בחלוף השנים"

יום ראשון, 22 באוקטובר 2017

הערך היומי – מוירה פרייזר

מוירה פרייזר היא עוד שחקנית מהסדרה "בחלוף השנים". ראיתי אותה בפרק בסדרה "בית אליוט" וכמובן שהוספתי אותה לרשימת הכתיבה.


יום שבת, 21 באוקטובר 2017

הערך היומי – ג'נט הנפריי

ג'נט הנפריי היא שחקנית אנגלייה ותיקה (בת 82). אני מכירה אותה מתפקידה הבולט ביותר בסדרה הקומית "בחלוף השנים". במשך השנים היא הופיעה בהרבה סרטים וסדרות טלוויזיה. יש לה פנים מיוחדות, שקל מאוד לזהות אותה כשהיא מופיעה על המסך.


יום שישי, 20 באוקטובר 2017

הערך היומי – ג'נבייב או'ריילי

ג'נבייב או'ריילי היא שחקנית ילידת אירלנד שגדלה באוסטרליה. אני מכירה אותה בעיקר מהפקות בריטיות כמו המיני-סדרה "הסוד" לצדו של ג'יימס נסביט. אחד התפקידים המרשימים שלה היה בפרק בסדרה "להעיר את המתים".



יום חמישי, 19 באוקטובר 2017

הערך היומי – דוקטור ת'ורן

ראיתי אתמול את המיני-סדרה "דוקטור ת'ורן" וישבתי לכתוב את הערך. הייתי רוצה גם לקרוא את הספר, אבל הוא מחכה לתורו בערימה גדולה של ספרים. את הדוקטור מגלם טום הולנדר המקסים.


יום רביעי, 18 באוקטובר 2017

הערך היומי – ריצ'רד ג'ונסון

ריצ'רד ג'ונסון היה שחקן בריטי. בוויקיפדיה האנגלית יש הרבה ערכים ששמם ריצ'רד ג'ונסון + סוגריים. בוויקי עברית יש ערך אחד ששמור לסגן נשיא ארצות הברית ששמו ריצ'רד מנטור ג'ונסון. אז הייתי צריכה להוסיף בסוגריים את המילה שחקן לערך שלי. שיהיה. לכל השאר פוליטיקאים / אמנים / ספורטאים אין עדין ערכים אז ויתרתי הפעם על דף הפירושונים שאני נוהגת לתרגם יחד עם הערך.

ריצ'רד ג'ונסון השחקן



יום שלישי, 17 באוקטובר 2017

הערך היומי – ריצ'רד רנקין

שמו המקורי של ריצ'רד רנקין הוא ריצ'רד האריס. טוב, אי אפשר שיהיו שני שחקנים בשם ריצ'רד האריס, נכון?
רנקין הוא שחקן סקוטי עם מבטא בולט. שמזכיר לי קצת את פול היגינס. ראיתי אותו בסדרה "שלוש עשרה", ולאחרונה גם בסדרה "זרה" וגם ב"בתוך החשיכה" עם אן-מארי דאף  (בשניהם עם זקן). אז בטח שהגיע זמן לערך.


יום שני, 16 באוקטובר 2017

אפיזודס

אהבתי את הסדרה "אפיזודס", וביחוד את פרק הסיום שסגר את הקצוות בצורה יפה מאוד. בעקבותיה נכתבו הערכים על טמזין גרג וסטיבן מנגן. וגם הערך דייזי הגארד, שלה קישור יחיד כמעט, נכתב בזכות הופעתה בסדרה.


שילוב מנצח

הערך היומי - קימברלי ניקסון

קימברלי ניקסון היא שחקנית ולשית. שמתי לב אליה בסדרה הקומית "הברן", למרות שראיתי אותה כבר קודם בתפקידי אורח בסדרות שונות. לאחרונה הופיעה בפרק הראשון בעונה השלישית של הסדרה "זרה".


יום ראשון, 15 באוקטובר 2017

הערך היומי – וייטצ'אפל (סדרת טלוויזיה)

לאחרונה ראיתי שוב את כל העונות של הסדרה "וייטצ'אפל", והגיע זמן לערך. רופרט פנרי-ג'ונס מקסים כתמיד, ושאר השחקנים מעולים גם.


יום שבת, 14 באוקטובר 2017

הערך היומי – לי רוס

לי רוס הוא שחקן אנגלי שהופיע בין השאר בסרט "סודות ושקרים". עוד ראיתי אותו בתפקידי אורח בסדרות טלוויזיה שונות.


יום שישי, 13 באוקטובר 2017

הערך היומי – שון אוונס

שון אוונס הוא שחקן אנגלי, לא מאוד מוכר בארץ. הוא מגלם את דמותו הצעירה של המפקח מורס (ג'ון ת'או) בסדרת הפריקוול "אנדוור". יהיה מעניין לראות. יש גם את הסדרה "לואיס" שהיא גם ספין-אוף לסדרה "המפקח מורס". יותר מדי סדרות, מעט מדי זמן.


יום חמישי, 12 באוקטובר 2017

הערך היומי – פינטי ויליאמס

השחקנית פינטי ויליאמס מוכרת בעיקר בזכות ההורים שלה, ועוד בעיקר בזכות אמה השחקנית ג'ודי דנץ'. אביה הוא מייקל ויליאמס. כמעט בכל סרט שהופיעה בו היא שיחקה את הדמות הצעירה של הדמות  שגילמה אמה.


פינטי עם הוריה

יום רביעי, 11 באוקטובר 2017

הערך היומי – רוברט ריד

לרוב אני כותבת על שחקנים בריטים, אבל יש שחקנים אמריקאים שבולטים בחסרונם. אחד מהם הוא רוברט ריד שכיכב בסיטקום "חבורת בריידי".
חסרים ערכים על גם סדרות רבות שהוקרנו בארץ בתחילת שידורי הטלוויזיה הישראלית: "משפחה שכזאת", "חבורת בריידי", "משפחת פרטרידג'", "איירונסייד" ועוד. הכול בתכנון, ייכתב מתישהו.

רוברט ריד עם פלרונס הנדרסון כוכבי "חבורת בריידי"

יום שלישי, 10 באוקטובר 2017

ספרים ועיבודים לקולנוע וטלוויזיה

היום כתבתי ערך נוסף בסדרה של עיבודים שנעשו לנובלה של דיקנס "מזמור חג המולד". הפעם זה סרט אנימציה קצר משנת 1971 שזכה בפרס אוסקר.  בנוסף כתבתי על הסרטים "מזמור חג המולד" מ-1999 ו-1984, והסרטים "סקרוג'" מ-1935, 1951 ו-1970.


יום שני, 9 באוקטובר 2017

הערך היומי – דיאנה קוויק

לפעמים אני מבלבלת בין שני שחקנים או שחקניות. דיאנה קוויק היא שחקנית כזאת שאני לא בטוחה איפה ראיתי אותה. היא הייתה מועמדת לפרס באפט"א לשחקנית הטובה ביותר, הערך נכתב בעקבות הוספת ערך של רשימת הזוכים והמועמדים לפרס באפט"א לטלוויזיה. היא הייתה נשואה לקנת' קרנהאם והייתה בת זוגו של ביל ניי, כך שיש עוד כמה קישורים.


דיאנה קוויק וביל ניי

יום ראשון, 8 באוקטובר 2017

הערך היומי – אליוט נייט

את אליוט נייט ראיתי רק בשתי סדרות, "סינבד" ו"כל האמצעים כשרים", ובשתיהן הופיע בתפקיד ראשי.

סינבד

יום שבת, 7 באוקטובר 2017

הערך היומי - פלורנס דגדייל הרדי

היום לא כתבתי ערך על שחקנית לשם שינוי, אלא על פלורנס דאגדייל שהייתה סופרת ילדים, וגם אשתו של הסופר והמשורר תומאס הרדי. אחרי מותו היא פרסמה את הביוגרפיה שלו. כנראה הרדי כתב את הביוגרפיה אבל היא חתומה עליו.


פלורנס ותומאס הרדי באוגוסט 1909


יום שישי, 6 באוקטובר 2017

יום חמישי, 5 באוקטובר 2017

הערך היומי – אניירין ברנרד

הוולשים האלה עם השמות שלהם הבלתי אפשריים :-) איך מבטאים Aneurin ?

אניירין ברנרד הוא שחקן ולשי צעיר, שהספיק בין השאר לזכות בפרס אוליבייה על הופעתו במחזמר "אביב מתעורר", ולגלם את ריצ'רד השלישי בסדרה "מלכה לבנה".



יום שלישי, 3 באוקטובר 2017

הערך היומי – ג'קי סמית'-ווד

ג'קי סמית'-ווד היא שחקנית אנגלייה שמוכרת מתפקידה בדמות מרי קרופורד במיני-סדרה "מנספילד פארק" משנת 1983. חוץ מזה ראיתי אותה בפרק אחד בסדרה "בית אליוט".

את הסדרה "מנספילד פארק" ראיתי לפני שקראתי את הספר והשחקנים שהופיעו שם נקבעו בדמיוני כדמויות של הספר. אז בשבילי זאת מרי קרופורד ולא היילי אטוול או אמבת' דייווידץ.


יום שני, 2 באוקטובר 2017

הערך היומי – הסרט "אקווס"

"אקווס" הוא סרט משנת 1977 בכיכובם של פיטר פירת' וריצ'רד ברטון, המבוסס על מחזה באותו שם מאת פיטר שאפר. יצירת הערך לא "רשומה" על שמי מכיוון שהייתה קיימת הפניה לערך על המחזה בשם "אקווס (סרט)". אבל התוכן שהוספתי "רשום" על שמי.

ריצ'רד ברטון ופיטר פירת' בסרט "אקווס"

יום ראשון, 1 באוקטובר 2017

הערך היומי – לני הנרי

הקומיקאי לני הנרי נמצא ברשימת הכתיבה שלי כבר הרבה זמן. הערך האנגלי הוא ארוך למדי והייתי צריכה למצוא יום מספיק פנוי בשביל להשלים את הכתיבה. זה קרה היום.

לני הנרי זוכה בפרס באפט"א
לני הנרי ודון פרנץ'

הערך היומי – אלן טרנן

אלן טרנן הייתה שחקנית תיאטרון במאה ה-19. אבל לא בזכות זה היא זכתה לערך, אלא בזכות היותה המאהבת של צ'ארלס דיקנס. פרשת האהבה שלהם היוותה את הבסיס לרומן "האישה הנעלמת" מאת הביוגרפית קלייר טומלין, וסרט הקולנוע באותו שם המבוסס על הרומן בכיכובם של פליסיטי ג'ונס ורייף פיינס.

כריכת הספר "האישה הנעלמת"

כרזת הסרט "האישה הנעלמת"