יום חמישי, 30 בנובמבר 2017

הערך היומי – בלייק האריסון

את בלייק האריסון ראיתי בסדרה "Way to Go". בעקבות כתיבת הערך צפיתי בסדרה "קרועים" שדי מצא חן בעיני. על סיימון בירד שמככב בסדרה כתבתי בעקבות הסיטקום "ארוחת ליל שישי". בסדרה מופיעים גם ג'יימס באקלי וג'ו תומאס שעדיין אין עליהם ערכים.


יום רביעי, 29 בנובמבר 2017

פרויקט "נשים קטנות" – סרט מ-1949

הערך האחרון בסדרה של עיבודים לרומן "נשים קטנות" הוא הסרט משנת 1949. בכיכובן של ג'ון אליסון, ג'נט לי ואליזבת טיילור.


יום שלישי, 28 בנובמבר 2017

הערך היומי – קאתי מרפי

קאתי מרפי בשבילי היא בעיקר טילי מהסדרה "בית אליוט". ראיתי אותה עוד פה ושם, אבל לא בתפקידים חשובים.


יום שני, 27 בנובמבר 2017

הערך היומי – קית' בארון

את הערך על השחקן קית' בארון רציתי לכתוב מזמן, אבל לא היה לי לאן לקשר אותו. במקרה גיליתי שהוא הופיע בסדרה "על אדונים ומשרתים" ונפתרה הבעיה.


בסדרה "על אדונים ומשרתים"


יום שבת, 25 בנובמבר 2017

פרויקט "נשים קטנות" – סרט מ-1933

בסרט "נשים קטנות" משנת 1933 מככבת קתרין הפבורן, וביים אותו ג'ורג' קיוקור. הסרט היה מועמד לפרס אוסקר לסרט הטוב ביותר והבמאי הטוב ביותר, וזכה בפרס אוסקר לתסריט המעובד הטוב ביותר.


יום שישי, 24 בנובמבר 2017

הערך היומי – ג'יל טאונסנד

השחקנית ג'יל טאונסנד נמצאת אצלי ברשימת הכתיבה כבר הרבה זמן. לאחרונה נכתבו ערכים על הסדרות "פולדארק" הישנה מ-1975, והחדשה מ-2015. ג'יל טאונסנד שיחקה לצדו של רובין אליס בסדרה הישנה. להפתעתי התברר שהיא אמריקאית ולא בריטית.


יום חמישי, 23 בנובמבר 2017

הערך היומי – סופי וורד

השחקנית סופי וורד היא בתו של סיימון וורד שכתבתי עליו לפני זמן מה. היא הופיעה בין השאר בתפקיד איזבלה לינטון בסרט "אנקת גבהים" בכיכובו של רייף פיינס.


יום רביעי, 22 בנובמבר 2017

יום שלישי, 21 בנובמבר 2017

יום שני, 20 בנובמבר 2017

פרויקט "נשים קטנות" - ערך ראשון

אמנם לא כתבתי את הערך על הספר "נשים קטנות", אבל הערך היומי הוא על העיבוד הקולנועי משנת 1994 בכיכובן של וינונה ריידר וסוזן סרנדון.


יום ראשון, 19 בנובמבר 2017

יום שבת, 18 בנובמבר 2017

הערך היומי – דייוויד לנגטון

דייוויד לנגטון היה שחקן בריטי שהופיע בתפקיד ריצ'רד בלמי בסדרה "על אדונים ומשרתים". הוא היה אביו של הבמאי סיימון לנגטון שביים את המיני-סדרה "גאווה ודעה קדומה" ועוד תוכניות טלוויזיה רבות.

דייוויד לנגטון בתפקיד ריצ'רד בלמי

יום רביעי, 15 בנובמבר 2017

הערך היומי – סיימון וורד

סיימון וורד היה שחקן אנגלי. הוא נפטר ב-2012 בגיל 70. בתו היא השחקנית סופי וורד, שנראית לי מוכרת אבל לא יודעת מאיפה.

סופי וורד

יום שלישי, 14 בנובמבר 2017

הערך היומי – פיטר מקדונלד

את השחקן האירי פיטר מקדונלד אני מכירה בעיקר מהסדרה הקומית "מון בוי". אבל הערך עליו נכתב בעקבות הופעתו במיני-סדרה "שלוש עשרה".


יום שני, 13 בנובמבר 2017

יום ראשון, 12 בנובמבר 2017

הערך היומי – מיני-סדרה "שלוש עשרה"

מאז הפעם הקודמת שראיתי את הסדרה "שלוש עשרה" הספקתי לכתוב ערכים על כמה מהשחקנים: ג'ודי קומר, אניירין ברנרד, וריצ'רד רנקין. ראיתי עכשיו שוב והחלטתי שגם לסדרה מגיע ערך.


יום שבת, 11 בנובמבר 2017

הערך היומי – טוני בריטון

את טוני בריטון אני זוכרת רק מהסיטקום "אל תחכה לי" עם נייג'ל הייברס. כשראיתי שהוא יליד 1924 הייתי בטוחה שהוא כבר מת. אבל לא, האיש חי וקיים, שיהיה בריא :-)


עם נייג'ל הייברס (משמאל)

יום שישי, 10 בנובמבר 2017

הערך היומי – ג'וני סוויט

ג'וני סוויט הוא שחקן וקומיקאי בריטי. מזכיר לי אל יו סקינר משום מה. (מתברר שהם בני אותו גיל)
קצת דומים :-)

יו סקינר

ג'וני סוויט




יום חמישי, 9 בנובמבר 2017

הערך היומי – ניק דאנינג

ניק דאנינג הופיע בסדרות "שושלת טיודור", "הסודות של דה וינצ'י" ורבות אחרות. לפי הערך באנגלית לא ברור אם הוא אירי או אנגלי. בפתיח כתוב אירי, בקטגוריות כתוב אנגלי. עוד כתוב בערך האנגלי שהוא נולד בווקספורד שבאירלנד, ואילו בראיון כתוב שנולד בלונדון. הלכתי לפי הראיון.




יום רביעי, 8 בנובמבר 2017

הערך היומי – מיני-סדרה "מובי דיק"

הערך על הספר "מובי דיק" נכתב לפני שנים רבות (ב-26 בפברואר 2005 ליתר דיוק). אחד הערכים הראשונים על ספרים שכתבתי, והיה גם ערך מומלץ זמן מה. מצאתי קלטת וידאו עם המיני-סדרה "מובי דיק" בכיכובו של פטריק סטיוארט, ששודרה בערוץ הולמרק. אחרי שצפיתי בקלטת החלטתי לכתוב את הערך גם על המיני-סדרה. באותה הזדמנות פתחתי "פרויקט מובי דיק" שאליו נוסף גם דף פירושונים עם עיבודים נוספים. האם אכתוב עוד ערכים בנושא? אולי, מי יודע.


יום שלישי, 7 בנובמבר 2017

הערך היומי – דייוויד היימן

ידעתי שאני מכירה את השחקן דייוויד היימן מהסדרות "גן עדן לנשים" ו"טאבו". אבל בעת כתיבת הערך התברר שראיתי אותו כבר לפני שנים בסדרה "משפט ועונש" (אה נכון שכחתי לגמרי).



יום שני, 6 בנובמבר 2017

הערך היומי – פליסיטי דין

את פליסיטי דין אני מכירה רק מתפקיד אחד, גברת קליי בסרט "אהבה כמוסה". מסתבר שהיא שחקנית ותיקה ומוערכת שמופיעה הרבה בקולנוע ובתיאטרון.


יום ראשון, 5 בנובמבר 2017

הערך היומי – מיני-סדרה "ד'יזראלי"

את הסדרה "ד'יזראלי", עם איאן מקשיין המקסים, ראיתי בטלוויזיה מזמן מזמן, בשנת 1978. ברשת הצלחתי למצוא רק פרק אחד מהארבע. בכל זאת החלטתי להעלות את הערך כפי שהוא.


יום שבת, 4 בנובמבר 2017

הערך היומי – לטישה רייט

לטישה רייט היא שחקנית בריטית צעירה ומוכשרת. היא משכה את תשומת לבי בסדרה "אנושיים" בדמות נערה שמחקה את ה"סינטטים". עכשיו ראיתי אותה גם בסדרות "בננה" ו"מלפפון" ושוב התרשמתי ממנה.


יום שישי, 3 בנובמבר 2017

הערך היומי – ליה ויליאמס

ליה ויליאמס היא שחקנית אנגלייה המוכרת לי מהסדרה "הנעדרת" ומהסדרה "הכתר" בתפקיד הדוכסית מווינדזור. אם אראה אותה בדמות אחרת לא בטוח שאזהה אותה.

בסדרה "הכתר"

יום חמישי, 2 בנובמבר 2017

הערך היומי – אוליבר פרקר

הפעם ערך על במאי קולנוע – אוליבר פרקר. אחיו הוא השחקן נתניאל פרקר.

אוליבר פרקר מביים את אחיו בסרט "אותלו"


יום רביעי, 1 בנובמבר 2017

הערך היומי – אלן באדל

אלן באדל היה שחקן אנגלי זוכה פרס באפט"א לשחקן הטוב ביותר. אחד מתפקידיו האחרונים היה בדמות הרוזן פוסקו במיני-סדרה "האישה בלבן", עיבוד לרומן מאת וילקי קולינס. הוא אביה של השחקנית שרה באדל.