יום ראשון, 31 בדצמבר 2017

הערך היומי – מרדית' בקסטר

מרדית' בקסטר היא שחקנית אמריקאית, המוכרת לי מהמיני-סדרה "נשים קטנות" מ-1978 עם סוזן דיי, ומהסיטקום "קשרי משפחה" עם מייקל ג'יי פוקס.


יום שבת, 30 בדצמבר 2017

הערך היומי – פני דאוני

השחקנית פני דאוני זכורה לי בעיקר משתי הופעותיה בסדרות על פי ספרי "אדם דלגליש" בכיכובו של רוי מרסדן. בפעם הראשונה גילמה את קייט מיסקין, מפקחת בילוש שעובדת עם דלגליש במיני-סדרה "A Taste for Death". בפעם השנייה במיני-סדרה "A Certain Justice" עם פלורה מונטגומרי ששיחקה בתפקיד בתה.

היא נמצאת בראש רשימת הכתיבה שלי כבר המון זמן, אבל בגלל הכלל שלי שאני לא כותבת ערכים "יתומים" הוא לא נכתב עד עכשיו. השבוע יצרתי את הערך "פרס לורנס אוליבייה לשחקנית הטובה ביותר", והתברר שהיא הייתה מועמדת לפרס בשנת 1991. יופי, אם יש קישור אז יש ערך. אחר כך התברר שאפשר לקשר אותה לעוד שני ערכים של סרטי הקולנוע "המטרה: לונדון" ו"ג'קי".


פרסי תיאטרון, קולנוע וטלוויזיה בריטיים

פרסי האוסקר, גלובוס הזהב, האמי והטוני מוכרים לכולם, ויש הרבה עורכים בוויקיפדיה שמעדכנים את הערכים האלה. לעומת זאת הפרסים הבריטיים כמו פרס אוליבייה לתיאטרון ופרס באפט"א לקולנוע וטלוויזיה פחות מעודכנים. לקחתי על עצמי לטפל בזוכי הפרסים האלה, בעיקר שאני כותבת ערכים על השחקנים. תחילה יצרתי תבניות לזוכי פרס השחקן הטוב ביותר, שחקנית הטובה ביותר וכו'. ואחר כך התחלתי ליצור גם ערכים שכוללים לא רק את הזוכים אלא גם את המועמדים והתפקיד אותו בצעו, בדומה לערכים הקיימים לפרס האוסקר למשל.

יתרון נוסף עבורי בערכים אלה הוא שזה מאפשר לי לכתוב על שחקנים שאינם מופיעים בערכים אחרים, ואז הערך החדש לא יהיה "יתום". 

יום שישי, 29 בדצמבר 2017

הערך היומי – לויד אוון

הערך על השחקן לויד אוון חיכה לערך שאפשר לקשר אליו. וזה קרה עם הסרט "מיס פוטר". אני זוכרת אותו מהסדרה "בחזרה לאחוזת העמק" שבה הוא החליף בעצם את אלסטייר מקנזי, "לבבות ועצמות" וכדומה.


יום רביעי, 27 בדצמבר 2017

הערך היומי – הליידי בקרוואן

מה שהיה מעניין בסרט "הליידי בקרוואן", חוץ מזה שהוא סיפור נחמד, הוא הופעתם בסרט של כל "נערי ההיסטוריה" וגם המורים של נערי ההיסטוריה. החל מג'יימס קורדן, סמואל ברנט, ראסל טובי, סמואל אנדרסון, סשה דוואן, דומיניק קופר, וכלה במורים כגון סטיבן קמפבל מור, קלייב מריסון ופרנסס דה לה טור.


יום שלישי, 26 בדצמבר 2017

הערך היומי – פיי ריפלי

פיי ריפלי היא שחקנית אנגלייה שמוכרת לי רק מהסדרה "רגליים קרות". שלא כהרגלי, לא תרגמתי הפעם את כל הערך האנגלי, כי הוא ארוך מאוד. קיצרתי ותרגמתי רק את פסקות הפתיחה ועוד כמה פרטים בהמשך. נראה לי שזה מספיק.


יום שני, 25 בדצמבר 2017

הערך היומי – מיס פוטר

התמריץ לכתיבת הערך "מיס פוטר" על חייה של הסופרת ביאטריקס פוטר, הגיע מאתר הסרטים של וואלה. צפיתי בו שוב לפני שהוא יורד מהאתר בסוף החודש, וכמובן הערך נכתב בעקבות הצפייה. בונוס נוסף הוא שיש לי הזדמנות עכשיו לכתוב על השחקן לויד אואן.





יום ראשון, 24 בדצמבר 2017

הערך היומי – וינט רובינסון

הערך על השחקנית וינט אנדרסון נכתב בעקבות הסדרה "סוג א'". היא הופיעה לפני כן בסדרה "שרלוק", אבל כאן יש לה תפקיד בולט הרבה יותר. מסתבר שהיא שחקנית תיאטרון מוערכת.


יום שבת, 23 בדצמבר 2017

הערך היומי – ארוס ולהוס

ארוס ולהוס הוא שחקן בריטי צעיר ממוצא יווני מצד אביו, מכאן השם הלא שגרתי. אני מכירה אותו מהסדרה "הסודות של דה וינצ'י" בתפקיד ניקו הצעיר, שבהמשך מתברר שזה ניקולו מקיאוולי.

עם כוכבי הסדרה "הסודות של דה וינצ'י"

יום שישי, 22 בדצמבר 2017

הערך היומי – רופוס ג'ונס

הערך על השחקן רופוס ג'ונס חיכה לערך על איזה סדרה כדי שיהיה קישור אליו. הסדרה היא W1A, והתפקיד שלו בסדרה הוא הקישור היחיד כרגע.


יום חמישי, 21 בדצמבר 2017

הערך היומי – סוג א'

סדרת הטלוויזיה "The A Word" תורגמה בארץ לשם "סוג א'". עיבוד בריטי לסדרה הישראלית "פלפלים צהובים". לא ראיתי את הסדרה הישראלית, כך שאני לא יכולה להשוות. את הסדרה הבריטית אהבתי מאוד. יש עונה שנייה שבטח שווה לראות.



יום רביעי, 20 בדצמבר 2017

הערך היומי – יציאה מלכותית

סרט קולנוע חביב משנת 2015 "יציאה מלכותית", על לילה בדיוני בחייהן של הנסיכות אליזבת ומרגרט.

הנסיכות והוריהן

יום שלישי, 19 בדצמבר 2017

הערך היומי – ראלף ליטל

ראלף ליטל הוא שחקן אנגלי, וגם כדורגלן. לא חשבתי שאכתוב אי פעם ערך על כדורגלן, אבל זה קרה. ליטל הופיע בסדרה החמודה "בית הקפה" ואחר כך ראיתי אותו בעוד סדרות כגון "גן החיות שלנו".




יום שני, 18 בדצמבר 2017

הערך היומי – W1A

W1A היא סדרה קומית חביבה של ה-BBC, על ה-BBC. יודעים לצחוק על עצמם שם :-)


יום ראשון, 17 בדצמבר 2017

הערך היומי – הארי האדן-פטון

הארי האדן-פטון הוא שחקן אנגלי שהופיע בסדרה "אחוזת דאונטון" ובסדרה "הכתר".  הוא נשוי לשחקנית רבקה נייט.


הערך היומי – ג'ון תומסון

ג'ון תומסון מזוהה אצלי עם הסדרה "רגליים קרות" (ערך בתכנון). אני מניחה שבבריטניה הוא מוכר יותר כקומיקאי.



יום שישי, 15 בדצמבר 2017

הערך היומי – ליאם גריגן

ליאם גריגן הוא שחקן אנגלי. אני מתבלבלת בינו לבין שחקן אחר, אבל עכשיו אני יודעת. זה הוא שהופיע ב"עמודי תבל" (זהו!).


הערך היומי – ג'ון שרפנל

ג'ון שרפנל הוא שחקן אנגלי. הוא מופיע לרוב בתפקידי אורח בסדרות שונות כגון "רציחות במידסומר", ובתפקידי משנה בסרטי קולנוע. הוא משך את תשומת לבי בהופעתו בתפקיד סר פרסיבל גלייד בסדרה "האישה בלבן" משנת 1982. זה העיבוד הטוב ביותר לספר שראיתי עד כה.


יום רביעי, 13 בדצמבר 2017

הערך היומי – שיבון רדמונד

שיבון רדמונד היא שחקנית סקוטית. היא הייתה מועמדת לפרס באפט"א לטלוויזיה לשחקנית הטובה ביותר, ומכיוון שיש קישור לערך על הפרס, התאפשר לכתוב את הערך עבורה כך שלא יהיה "יתום".




יום שני, 11 בדצמבר 2017

הערך היומי – הנרי גודמן

הנרי גודמן הוא שחקן בריטי יהודי. הוא הופיע בהרבה סרטים וסדרות טלוויזיה, אבל לי הוא זכור בעיקר מהופעתו בפרק בסדרה "המלחמה של פויל". הוא שחקן תיאטרון מוערך שזכה פעמיים בפרס אוליבייה.


יום ראשון, 10 בדצמבר 2017

הערך היומי – המפקח מגרה

בעקבות שני סרטי "הבלש מגרה" בכיכובו של רואן אטקינסון, נזכרתי בסדרה "מגרה" עם מייקל גמבון שראיתי לפני שנים בטלוויזיה הישראלית (החינוכית?).


יום שבת, 9 בדצמבר 2017

פרויקט "האישה בלבן" – סרט קולנוע

הסרט "האישה בלבן" משנת 1948 מבוסס על הרומן באותו שם מאת וילקי קולינס. אבל גם בו עשו כל כך הרבה שינויים, שקשה להכיר את המקור הספרותי. לורה ומריאן הן בנות דודות, ואן קתריק היא בתה של מאדאם פוסקו (נו, טוב). בסרט וולטר ומריאן מתאהבים ובסוף מתחתנים.


יום שישי, 8 בדצמבר 2017

הערך היומי – ג'יימי וינסטון

השבוע ראיתי את הסרט "איזה מין שוויון" ואחת השחקניות נראתה לי מוכרת, ולא הצלחתי בשום אופן להיזכר מאיפה. היא הזכירה לי את מקסין פיק אבל היה ברור לי שזאת לא היא. גם השם ג'יימי וינסטון לא אמר לי כלום. רק בבדיקה ב-IMDB נפתרה התעלומה, הסדרה "Mad dogs" (כמובן). הערך נכתב והקישור בערך "איזה מין שוויון" הוכחל.

ג'יימי וינסטון עם אביה ריי וינסטון

בסדרה "מד דוגס"


יום חמישי, 7 בדצמבר 2017

הערך היומי – אנטוני שר

אנטוני שר הוא שחקן יהודי בריטי יליד קייפטאון. הוא זכה פעמיים בפרס אוליבייה לשחקן הטוב ביותר. חשבתי שאני לא מכירה אותו, אבל מסתבר שראיתי אותו לא מעט פעמים. למשל בסרט "שייקספיר מאוהב" או בסדרה "קו אפל ודק", ובתפקידי אורח בסדרות שונות.


הערך היומי – דייוויד דה קייזר

דייוויד דה קייזר הוא שחקן אנגלי ותיק. הערך נכתב בעקבות הצפייה בסדרה "בית אליוט".


יום שלישי, 5 בדצמבר 2017

פרויקט "האישה בלבן" – סרט אילם מ-1917

הסרט האילם "האישה בלבן" מ-1917 הוא עיבוד יותר מוצלח מהמיני-סדרה מ-1997. אמנם הסיפור מקוצר ויש שינויים, אבל בהחלט נשמרת בו נאמנות למקור הספרותי.

אפשר לראות את הסרט בשלמותו באתרים שונים.


יום שני, 4 בדצמבר 2017

הערך היומי – האנה מארי

האנה מארי היא שחקנית צעירה שהתחילה את דרכה בסדרת הנעורים "סקינס", והתפרסמה אחר כך בתפקיד גילי בסדרה "משחקי הכס".


יום ראשון, 3 בדצמבר 2017

פרויקט "האישה בלבן"

הערך השני אחרי הרומן "האישה בלבן" הוא על הסרט בכיכובם של אנדרו לינקולן וטרה פיצג'רלד. עיבוד גרוע ביותר של הרומן, כל קשר בין עלילת הספר והסרט מקרי בהחלט. זה מתחיל בשמה של מריאן, שהוא פיירלי במקום הולקומב, ושהיא ולורה אחיות מצד האב במקום מצד האם. כל נושא הסוד של סר פרסיבל מעוות לחלוטין. נראה שהנושא העיקרי בסרט הוא אונס, אישום שווא באונס, ואיומים בהאשמות באונס. :-(





יום שבת, 2 בדצמבר 2017

הערך היומי – ג'ו תומאס

השלמתי את הכתיבה על שחקני הסדרה "קרועים". האחרון הוא ג'ו תומאס, שלא זכור לי מסרטים או סדרות אחרות.


יום שישי, 1 בדצמבר 2017

הערך היומי – ג'יימס באקלי

שחקן נוסף מהסדרה הקומית "קרועים", ג'יימס באקלי. אותו ראיתי לפני כן בתפקיד דל-בוי הצעיר במיני-סדרה "אבנים וחטיפים".