יום שבת, 8 בדצמבר 2018

הערך היומי – מייקל דניסון

את השחקן מייקל דניסון ראיתי לאחרונה בשני סרטים. האחד "חשיבותה של רצינות" משנת 1952 עם מייקל רדגרייב, והשני "ארץ הצללים" משנת 1993, שנים אחדות לפני מותו. עד שכתבתי את הערכים על הסרטים לא שמתי לב שזהו אותו שחקן.

דניסון ב-1952

יום שישי, 7 בדצמבר 2018

הערך היומי – ריצ'רד איסטון

השבוע ראיתי את הסרט "רצח מן העבר" של קנת' בראנה, ושמו של אחד השחקנים נראה מוכר. ריצ'רד איסטון - הזכיר לי את הסדרה "האחים", בדקתי ואכן זה הוא מי ששיחק בתפקיד בריאן המונד. מתברר שהוא קנדי ולא בריטי כמו שחשבתי, ושיחק בתפקידי אורח בסדרות אמריקאיות שונות. הוא גם שחקן תיאטרון מוערך וזכה בשנת 2001 בפרס טוני ובפרס דרמה דסק לשחקן הטוב ביותר.

ריצ'רד איסטון בתקופת "האחים"

יום שישי, 23 בנובמבר 2018

הערך היומי – וילפריד הייד-וייט

זה שאני לא כותבת פה לא אומר שהפסקתי לכתוב ערכים חדשים.

היום למשל כתבתי את הערך על השחקן הבריטי וילפריד הייד-וייט שגילם את קולונל פיקרינג בסרט "גבירתי הנאווה" לצדם של אודרי הפבורן ורקס הריסון.


יום שני, 3 בספטמבר 2018

הערך היומי – ג'יל האפפני

כבר הרבה זמן אני רוצה לכתוב את הערך על השחקנית ג'יל האפפני, והתעכבתי בגלל שהתלבטתי בתעתיק של  השם. היא זכתה בפרס לורנס אוליבייה להופעה הטובה ביותר בתפקיד משנה במחזמר, והערך הזה היה התמריץ לערך על השחקנית, ואז חיפשתי איך בעצם מבטאים את שמה.

אני לא רואה אופרות סבון, אבל מכירה אותה מ"דרך ווטרלו", הסדרה "במועדון", ועוד.


יום חמישי, 23 באוגוסט 2018

הערך היומי – אמה לונדס

את הערך על אמה לונדס  כתבתי בעקבות הערך על בעלה ג'ייסון מרלס. אני מכירה אותה בלי קשר אליו מהופעות ב"דאונטון אבי", "קרנפורד", "ג'יין אייר" ועוד. בעיקר היא זכורה לי מגילום דמותה של גרייס פולי הצעירה בשני פרקים בסדרה "להעיר את המתים".


יום רביעי, 22 באוגוסט 2018

הערך היומי – ברדלי וולש

ברדלי וולש מוכר לי רק מהסדרה "חוק וסדר: UK". אחד השחקנים הראשיים בסדרה, שהופיע בה בכל פרק עד לסיומה. הוא מופיע הרבה בתיאטרון, במחזות זמר, ומנחה תוכניות טלוויזיה. כעת הוא המלווה של הדוקטור ג'ודי קומר בעונה החדשה של "דוקטור הו" ויהיה מעניין לראות אותו שם.




יום רביעי, 15 באוגוסט 2018

הערך היומי – ג'ייסון מרלס

ג'ייסון מרלס מוכר לי מסדרות טלוויזיה רבות כגון "דרך ווטרלו", "לדפוק שעון", "הדרך לקנדלפורד", "קצוות מפוצלים".
החלטתי היום לכתוב עליו בלי שום סיבה מיוחדת.


יום שלישי, 14 באוגוסט 2018

הערך היומי – ג'וזף מיי

ג'וזף מיי שיחק בתפקיד אנדי בסדרה הקומית "אפיזודס". חשבתי שהוא אמריקאי, אבל מסתבר שהוא בריטי, כמו הרבה שחקנים אחרים שהופיעו בסדרה.


יום ראשון, 12 באוגוסט 2018

הערך היומי – שארלוט ריצ'י

ראיתי פרקים נוספים מהסדרה "מיילדת" והחלטתי להוסיף ערך על אחת השחקניות, שארלוט ריצ'י, שמגלמת את האחות ברברה. לא ראיתי אותה באף סרט או סדרה אחרים.


יום רביעי, 8 באוגוסט 2018

הערך היומי – טרייסי בנט

כל פעם שאני רואה את השחקנית טרייסי בנט, אני בודקת מאיפה היא מוכרת לי. התשובה היא הסדרה הקומית "Next of Kin" עם פנלופי קית', ותפקידי אורח בסדרות שונות כולל "סקוט וביילי". היא מרבה להופיע בתיאטרון וזכתה בפרס אוליבייה לשחקנית במחזמר.




יום שבת, 4 באוגוסט 2018

דמיון בין שחקנים

לפעמים אני רואה שחקן שדומה דמיון מדהים לשחקן אחר, הרבה יותר מוכר. לרוב אני לא יודעת את שמם, הזיהוי הוא כזה: "זה השחקן שדומה לקולין פירת'", "זה השחקן שדומה לאלן ריקמן" וכדומה.
טום בירד נפטר ב-2015. ראיתי אותו בתפקידים קטנים בסדרות שונות.

את רונן ויברט אני זוכרת בעיקר מפרק ב"להעיר את המתים" בהשתתפות טובי סטיבנס. היום ראיתי שוב אותו בפרק בסדרה "תחבולות חדשות".



יום חמישי, 2 באוגוסט 2018

הערך היומי – ג'יימס לאנס

הערך על השחקן ג'יימס לאנס הוא הראשון שנכתב בעקבות הערך על המיני-סדרה "האימפרסיוניסטים". הוא הופיע בסדרות רבות בתפקידי אורח, ובסדרות אחרות שאין עליהן עדיין ערך.


יום רביעי, 1 באוגוסט 2018

הערך היומי – מיני-סדרה "האימפרסיוניסטים"

מיני-סדרה יפהפייה על הציירים האימפרסיוניסטים, קלוד מונה וחבריו רנואר מאנה, דגה, סזאן ובאזיל. ריצ'רד ארמיטאג' וג'וליאן גלובר מגלמים את מונה הצעיר והזקן. 

ריצ'רד ארמיטאג' ואמנדה רוט מתוך הסדרה



יום שישי, 20 ביולי 2018

הערך היומי – סרנה גורדון

אחרי הפסקה קצרה - הערך של היום הוא על השחקנית סרנה גורדון, שהופיעה בתפקיד לוסי מנט בעיבוד לרומן "בין שתי ערים" מאת דיקנס, לצדו של ג'יימס וילבי. עדיין אין ערך על המיני-סדרה הזאת, ולא היה שום ערך אחר שקישר אליה. אתמול כתבתי את הערך על הסדרה "האריסטוקרטים" שגם בו היא השתתפה. ונוצרה הזדמנות לכתוב את הערך עליה.


יום רביעי, 4 ביולי 2018

הערך היומי – האנה ארטרטון

האנה ארטרטון - אחותה הצעירה של ג'מה ארטרטון. הערך נכתב בעקבות הסדרה "החמישייה" של הרלן קובן. היא משחקת בסדרה חדשה של קובן בשם "מוגנים".

האחיות ארטרטון

יום שלישי, 3 ביולי 2018

הערך היומי – מישל דוטריס

השחקנית הוותיקה מישל דוטריס היא בת של שחקנים, רוי וקיי דוטריס והייתה אשתו של אדוארד וודוורד. הערך נכתב בעקבות "שערורייה אנגלית למדי", אבל היא שיחקה גם בסרט "ג'יין אייר" מ-1970, ובמיני-סדרה "יריד ההבלים" מ-1998.


יום שני, 2 ביולי 2018

הערך היומי – רוני אנקונה

רוני אנקונה היא שחקנית סקוטית, שמתברר שהיא ממוצא יהודי-איטלקי. ראיתי אותה בסדרה "טנגו אחרון בהליפקס" ואולי בעוד דברים, זה היחיד שאני זוכרת.


יום שישי, 29 ביוני 2018

הערך היומי – "מנהל הלילה"

הסדרה הנהדרת "מנהל הלילה" עם טום הידלסטון ויו לורי. התחלתי את הערך היום, נשאר לי עדיין לתרגם את שאר הטבלה של הפרסים. היה מועמד להמון פרסים :-)


יום רביעי, 27 ביוני 2018

הערך היומי "החמישייה"

כבר הרבה זמן שרציתי לראות שוב את הסדרה "החמישייה". הפעם כשאני יודעת מי הוא מי, אפשר לשים לב לכל מיני פרטים ולהבין יותר מה קורה. מסתבר שהבטיחו עונה שנייה ולא קיימו. כנראה שזה כבר לא יקרה.

דבר מעניין שגיליתי בכתיבת הערך זה שלג'מה ארטרטון יש אחות שחקנית, האנה ארטרטון (הן לא דומות).

האחיות ארטרטון
חברי החמישייה



יום שלישי, 26 ביוני 2018

יום שני, 25 ביוני 2018

הערך היומי – סוניה קסידי

את השחקנית סוניה קסידי ראיתי לראשונה בסדרה "גן עדן לנשים". אחר כך בתפקיד סינתטית בסדרה "אנושיים". וממש בזמן האחרון בדמות הרוזנת פוסקו במיני-סדרה החדשה "האישה בלבן".


פרויקט "האישה בלבן" – מיני-סדרה חדשה

השנה יצאה מיני-סדרה של ה-BBC עיבוד לרומן "האישה בלבן" מאת וילקי קולינס. בסך הכול העיבוד די נאמן למקור הספרותי, ומהנה מאוד.


יום שבת, 23 ביוני 2018

יום שישי, 22 ביוני 2018

יום חמישי, 21 ביוני 2018

הערך היומי – נאווין צ'אודרי

נאווין צ'אודרי הוא שחקן בריטי שפניו מוכרות מכל מיני סדרות. לאחרונה ראיתי אותו במיני-סדרות "קרבת דם" (צריך לכתוב ערך) ו"ממלאת מקום".


יום שלישי, 19 ביוני 2018

הערך היומי – שרה בולג'ר

שרה בולג'ר היא שחקנית אירית ששיחקה בתפקיד הנסיכה מרי - בתו הבכורה של הנרי השמיני - בסדרה "שושלת טיודור". לא חושבת שראיתי אותה בסרט או סדרה אחרת.


יום ראשון, 17 ביוני 2018

הערך היומי – דיאן פריש

דיאן פריש מוכרת בעיקר מאופרת הסבון "איסטאנדרס", ולי מוכרת יותר מהסדרה "Clocking Off". חוץ מזה לא זוכרת שראיתי אותה.


הערך היומי – יסמין אקרם

יסמין אקרם היא שחקנית אירית יפהפיה, בת לאב פקיסטני ולאם אירית. היא הופיעה בסדרות "שרלוק", "סטלה" ו"בלתי נשכח". היא מזכירה לי שחקנית אחרת, אבל בדרך כלל אני יודעת להבדיל ביניהן.


יום שבת, 16 ביוני 2018

הערך היומי – כריסטין טרמרקו

השחקנית כריסטין טרמרקו מוכרת לי מ"דרך ווטרלו" והסדרה "Clocking Off". הערך נכתב בעקבות הערך על המיני-סדרה "מתחת לפני השטח", ומתברר ששמה מופיע גם בסרט "כומר".


יום חמישי, 14 ביוני 2018

הערך היומי – דין אנדרוז

לשמחתי נכתב ערך על הסדרה "טנגו אחרון מהליפקס" וזו הייתה הזדמנות טובה לכתוב על דין אנדרוז. לי הוא מוכר בעיקר מהסדרות "חיים על מאדים" ו"אפר לאפר", אבל גם מ"להיות איילין" וכמובן "הטנגו".


יום רביעי, 13 ביוני 2018

הערך היומי – דניאל אינגס

ערך שני בעקבות "משפחה וצרות אחרות" - דניאל אינגס, שחקן שהופיע גם ב-W1A ובסדרות נוספות.


יום שלישי, 12 ביוני 2018

הערך היומי – אלן תומאס

ערך בעקבות הסדרה "משפחה וצרות אחרות" - השחקנית אלן תומאס שהופיעה גם בסדרה "REV" עם טום הולנדר.


יום שני, 11 ביוני 2018

הערך היומי – קרי פוקס

הערך הראשון בעקבות הסדרה "מתחת לפני השטח" - השחקנית הניו-זילנדית קרי פוקס.




יום ראשון, 10 ביוני 2018

יום שבת, 9 ביוני 2018

הערך היומי – ג'ון הופקינס

ג'ון הופקינס היה אחד הסמלים של מפקח בילוש טום ברנבי בסדרה "רציחות במידסומר".  בלתי נשכח :-)




יום שישי, 8 ביוני 2018

הערך היומי – רוג'ר המונד

ערך שלישי בעקבות הסרט "אישה טובה", הפעם על השחקן רוג'ר המונד. מר מאסגרוב מהסרט "אהבה כמוסה" (עיבוד לרומן "הטיית לב"), וכמובן הופיע בהמון סרטים וסדרות.


הערך היומי – מארק אומברס

עוד ערך בעקבות הסרט "אישה טובה" - על השחקן מארק אומברס, שמוכר לי בעיקר מהסדרה "מאהבות". מסתבר שהוא בעיקר שחקן תיאטרון מוערך, אבל מופיע לא מעט גם בקולנוע ובטלוויזיה.



יום שלישי, 5 ביוני 2018

הערך היומי – דיאנה הרדקאסל

בעקבות הערך על הסרט "אישה טובה" החלטתי לכתוב על השחקנית דיאנה הרדקאסל. היא שיחקה גם בשני סרטי "מלון מריגולד האקזוטי". אבל הופתעתי לגלות שהיא נשואה לשחקן טום וילקינסון.

;

יום שני, 4 ביוני 2018

הערך היומי – "אישה טובה"

כבר מזמן רציתי לכתוב על הסרט הזה "אישה טובה" עיבוד למחזה "מניפתה של ליידי וינדרמיר" מאת אוסקר ויילד. סרט חביב מאוד, המבקרים לא אהבו אותו, אבל אני די נהניתי.


יום שבת, 2 ביוני 2018

הערך היומי – אנג'לה גריפין

בשיטת ערך מביא ערך, אנג'לה גריפין נכתב בעקבות "משפחה וצרות אחרות". היא שיחקה בשתי העונות הראשונות בסדרה, אבל גם בהרבה סדרות אחרות כגון "דרך ווטרלו" ו"קצוות מפוצלים".


יום שישי, 1 ביוני 2018

הערך היומי – "משפחה וצרות אחרות"

"משפחה וצרות אחרות" הוא השם בעברית שנקבע לסדרה החביבה "מאונט פלזנט". נזכרתי בה בעקבות הערך על ניל פיצמוריס. והערך החדש יאפשר לי לכתוב על כמה שחקנים נוספים (או שחקניות).

שחקני הסדרה

הערך היומי – "לוך נס"

סדרת מתח חדשה "לוך נס". מיני-סדרה, 6 פרקים בסך הכול, עם סוף מפתיע כמו שצריך. שחקנים: לורה פרייז'ר, שיבון פינגן, דון ז'ילה ועוד. ראיתי פעמיים ומיהרתי לכתוב את הערך.



יום חמישי, 31 במאי 2018

הערך היומי – ניל פיצמוריס

את השחקן ניל פיצמוריס ראיתי רק בסדרה "משפחה וצרות אחרות". רבים מהשחקנים בסדרה ראיתי שם פעם ראשונה, כמובן לא את פולין קולינס או דייוויד בראדלי. במקרה שמתי לב שהוא שיחק בסדרה "פיפ שואו", וזה הספיק כדי לכתוב את הערך שלא יהיה "יתום".


יום שלישי, 29 במאי 2018

הערך היומי – רוז קיגן

אחד הקישורים האדומים שנוצרו בעקבות הערך על הסרט "נקודת מפגש" היה על השחקנית רוז קיגן. אותה זכרתי מהסדרה "לבבות ועצמות" (נדמה לי שבסדרה זו ראיתי לראשונה את דמיאן לואיס שאני מאוד אוהבת). הזדמנות לכתוב על שחקנית פחות מוכרת.


יום שני, 28 במאי 2018

הערך היומי – "נקודת מפגש"

אהבתי את הסרט "נקודת מפגש", גם וודי אלן וגם שחקנים בריטים מצוינים, מה רע? מעניין שהערך לא נכתב עד עכשיו.


יום ראשון, 27 במאי 2018

הערך היומי – איימי הוברמן

איימי הוברמן היא שחקנית אירית, ממוצא יהודי מצד האב. לי היא מוכרת מהסדרה הקומית "שלישייה" ולאחרונה הופיעה גם בעונה השביעית של "רגליים קרות".


יום שבת, 26 במאי 2018

הערך היומי – ג'וני האריס

שמתי לב אל השחקן ג'וני האריס כשראיתי אותו עם אן מארי דאף במיני-סדרה "בתוך החשיכה". אבל ראיתי אותו קודם לכן בסדרות "וייטצ'אפל" ו"רצח בדם קר".