יום רביעי, 31 בינואר 2018

הערך היומי – כריסטופר פיירבנק

כריסטופר פיירבנק  שחקן שהופיע בסדרות רבות ("עלילות דיקנס", "טאבו", "טס"). מסתבר שהשתתף גם בסרטים אמריקאים לא מעטים (לא שראיתי).


יום שלישי, 30 בינואר 2018

הערך היומי – קטרין סטיוארט

את השחקנית קטרין סטיוארט ראיתי בסדרה "סטלה" ובכמה פרקים ב"דוקטור הו". לקח לי הרבה זמן לקלוט שזו אותה שחקנית.
בצירוף מקרים מעניין הערך אודותיה נכתב ביום הולדתה 29 בינואר.

עם רות ג'ונס ב"סטלה"
"דוקטור הו"

יום שני, 29 בינואר 2018

הערך היומי – הסוד של קריקלי הול

את הסדרה "הסוד של קריקלי הול" אהבתי מאוד, ראיתי כמה פעמים. השחקנים נפלאים: סוראן ג'ונס, טום אליס, דאגלס הנשל, שרה סמארט והאחרים. לא לשכוח את הילדות מייזי ויליאמס ופיקסי דייוויס החמודה. הערך נכתב בשיטת "חבר מביא חבר". אתמול היה זה השחקן ניק סידי ששיחק בסדרה, מה שהזכיר לי אותו עכשיו.


יום ראשון, 28 בינואר 2018

הערך היומי – ניק סידי

ניק סידי - שוב שחקן שמופיע הרבה בתפקידי משנה, לא זכור לי מאף תפקיד ראשי. הטריגר לכתיבה היה הערך של אתמול  – רוזלינד נייט, שהיא אימא של אשתו.

מתוך הסדרה "כבוד הכומר"

יום שבת, 27 בינואר 2018

הערך היומי – רוזלינד נייט

רוזלינד נייט היא שחקנית ותיקה מאוד (בת 84). לא זוכרת אותה מתפקיד ראשי כלשהו, אלא מהרבה תפקידי משנה בסרטים או בתוכניות טלוויזיה. בכתיבת הערך גיליתי שבתה נשואה לשחקן ניק סידי. הזדמנות לכתוב על השחקן הזה, שנמצא אצלי ברשימה כבר הרבה זמן.


יום שישי, 26 בינואר 2018

הערך היומי – קאלום טרנר

לפעמים ההחלטה על כתיבת ערך זה או אחר באה בעקבות צפייה בסרט או בסדרה. הפעם זה היה הסרט "ויקטור פרנקנשטיין" שהופיע בו בתפקיד לא גדול השחקן קאלום טרנר. זכרתי אותו מהסדרה "מלחמה ושלום" כמובן, אבל התפקיד היותר בולט שראיתו אותו הוא בסדרה "Glue" (שודר בשם "מתחת לפני השטח"). כדאי לראות שוב.


יום חמישי, 25 בינואר 2018

הערך היומי – פרל מקי

מעניין שלשחקנית פרל מקי שגילמה את ביל פוטס המלווה של הדוקטור ה-12 (פיטר קפלדי) לא היה ערך עד היום. רק עכשיו התחלתי לראות את העונה העשירית של "דוקטור הו" והתוודעתי אליה.



יום רביעי, 24 בינואר 2018

הערך היומי – גארת' דייוויד-לויד

גארת' דייוויד-לויד הוא משחקני הסדרה "טורצ'ווד" שמשום מה לא היה לו ערך עד היום. גם הקישור לשחקנית היפנית נאוקו מורי אדום, הוספתי אותה לרשימה.



פרויקט "בעל אידיאלי" – סרט משנת 1947

ראיתי לפני ימים אחדים את הסרט "בעל אידיאלי" משנת 1947 בכיכובה של פולט גודארד, והוא די מצא חן בעיני. אמנם הערך על המחזה עדיין לא קיים, אבל יש ערכים לשני עיבודים חדשים יותר שלו.


יום שני, 22 בינואר 2018

הערך היומי – ג'ודי פלין

ג'ודי פלין היא שחקנית בריטית שהופיעה בסדרה "בית אליוט" בתפקיד מאדג'. הייתי בטוחה שזה יהיה הקישור היחיד לערך שלה. אבל להפתעתי יש ערך נוסף שמקושר אליה והוא העיר "בלקפול" שבה היא נולדה.


יום ראשון, 21 בינואר 2018

פרויקט "האישה בלבן" – סרט אילם מ-1912

גרסה נוספת של "האישה בלבן" עיבוד לסרט אילם משנת 1912. אי אפשר לראות את הסרט, כי הוא אבוד. אבל נשארו תמונות אחדות מתוכו.


יום שבת, 20 בינואר 2018

הערך היומי – טוני גרדנר

טוני גרדנר הוא בעיקר ג'ון מהסדרה "טנגו אחרון בהליפקס". אם כי ראיתי אותו גם בסדרה הקומית "שערים". הופתעתי לקרוא שהוא היה רופא במקצועו, ועזב את הרפואה לטובת המשחק.


יום שישי, 19 בינואר 2018

הערך היומי – מישל דאנקן

מישל דאנקן היא שחקנית סקוטית חמודה, ששמתי לב אליה כשגילמה את דמותה של שרלוט לוקאס במיני-סדרה "אבודה בעולמה של ג'יין אוסטן". עכשיו התברר לי שראיתי אותה עוד קודם בפרק "שן וטופר" בסדרה "דוקטור הו" וכבר אז מצאה חן בעיני. הפרק בו רוז והדוקטור (דייוויד טננט) מבקרים בסקוטלנד, בהשתתפות דרק רידל ופולין קולינס בתפקיד המלכה ויקטוריה.


יום חמישי, 18 בינואר 2018

הערך היומי – אוטה האגן

אוטה האגן הייתה שחקנית אמריקאית ומורה למשחק ידועה. לא מסוג הערכים שאני נוהגת לכתוב, כי לא היכרתי אותה כלל. הערך נכתב בעקבות בקשה מוויקיפד אחר.




יום שלישי, 16 בינואר 2018

הערך היומי – בית אליוט

"בית אליוט" הייתה אחת הסדרות האהובות עלי. השחקנים כולם היו חדשים בשבילי: סטלה גונה, לואיז לומברד ואיידן גילט. לא חושבת ששידרו בארץ את כל פרקי הסדרה, ואולי כן.


האחיות אליוט ובני הזוג

יום שני, 15 בינואר 2018

הערך היומי – אנדרו דאן

"נשות המזנון" של ויקטוריה ווד היא אחת הסדרות האהובות עלי. אנדרו דאן ששיחק בתפקיד טוני הוא האחרון מבין שחקני הסדרה שכתבתי עליו ערך.


הערך היומי – ג'ון מק'אנרי

ג'ון מק'אנרי הוא שחקן בריטי שאני נוטה לבלבל עם שחקן אחר. הוא הופיע בסרט "רומיאו ויוליה" משנת 1968, ועוד מוכר לי מהופעותיו בסדרות טלוויזיה במשך השנים. במיוחד זכור מתפקידו בסדרה "עדות אילמת".



יום שבת, 13 בינואר 2018

הערך היומי – אנדרו נוט

אנדרו נוט הוא שחקן אנגלי צעיר, אחד מ"נערי ההיסטוריה" ששיחק בסרט וגם במחזה בהופעות ברחבי העולם. שמו Knott תועתק ל-אנדרו קנוט באתרים שונים וכך היה גם בוויקיפדיה. הוא התחיל לשחק כילד, והוא מוכר מהופעתו בסרט הטלוויזיה "סוד הגן הנעלם".

נערי ההיסטוריה

יום שישי, 12 בינואר 2018

הערך היומי – ג'יי גריפית'ס

ג'יי גריפית'ס היא שחקנית בריטית המוכרת לי בעיקר מהופעתה בסדרה "עדות אילמת", בתפקיד בת זוגו של פרופ' ליאו דולטון. כמובן שראיתי אותה בתפקידים נוספים כמו בתפקיד אורח ב"דוקטור הו".

היא גם זמרת מעולה כפי שאפשר לשמוע בסרטון הבא :


יום חמישי, 11 בינואר 2018

הערך היומי – ולא נותר אף אחד

"ולא נותר אף אחד" היא מיני-סדרה בת שלושה חלקים, עיבוד לספר באותו שם מאת אגאתה כריסטי. שם הספר במקור הוא "עשרה כושים קטנים". לא קראתי את הספר, אבל לפי התקציר הסדרה שומרת על רוח המקור הספרותי.


יום רביעי, 10 בינואר 2018

הערך היומי – מלון מריגולד האקזוטי השני

"מלון מריגולד האקזוטי השני" הוא סרט ההמשך של "מלון מריגולד האקזוטי". וגם הוא סרט חביב עם שחקנים נפלאים. נחמד לראות בסרטים האלה את הקשרים בין השחקנים שמופיעים יחד בסרטים או סדרות אחרות. למשל פנלופי וילטון ומגי סמית' ב"אחוזת דאונטון", כמובן ההופעות המשותפות של מגי סמית' וג'ודי דנץ' ב"גברות בלבנדר" או ב"תה עם מוסוליני".


יום שלישי, 9 בינואר 2018

הערך היומי – קלייב מריסון

לפני שאני מתחילה לכתוב ערך על אישיות אני בודקת אם השם מופיע בערכים אחרים. כרגיל חיכיתי עם כתיבת הערך על השחקן קלייב מריסון עד ששמו הופיע בערך שכתבתי "הליידי בקרוואן". אפילו שהוא הופיע שם בתפקיד קטנטן. אבל בעת הכתיבה גיליתי שהוא מופיע בשני ערכים רק ששמו היה שגוי, באחד היה רשום "מאריסון" ובשני "מוריסון".


יום ראשון, 7 בינואר 2018

הערך היומי – לורנה ווטסון

לורנה ווטסון מוכרת לי רק מהתוכנית יחד עם אינגריד אוליבר. חוץ מזה ראיתי אותה בפרק בסדרה "האב בראון". ב-IMDB יש לה קרדיט ב-18 תוכניות בלבד.



יום שבת, 6 בינואר 2018

הערך היומי – אן ביץ'

אן ביץ' הייתה אימא של השחקניות שרלוט וליסה קולמן. היא הייתה שחקנית חביבה בזכות עצמה, הזכורה לטוב בדמות סוניה (It's only Sonia) בסדרה "Fresh Fields". חוץ מזה ראיתי אותה בסדרות כגון "המלחמה של פויל" או "רציחות במידסומר".


יום שישי, 5 בינואר 2018

הערך היומי – דייוויד קלדר

דייוויד קלדר הוא שחקן בריטי ותיק, שאותו ראיתי בסרטים ובסדרות רבות. הטריגר לכתיבת הערך היה הסרט "הליידי בקרוואן" עם מגי סמית'.


יום רביעי, 3 בינואר 2018

הערך היומי – מתיאס שונארטס

מתיאס שונארטס אינו בריטי וגם לא אמריקאי, אלא בלגי. אבל הוא שחקן מקסים, שהופיע בסרטים בריטיים שונים. הוא גילם את גבריאל אוק בסרט "הרחק מההמון הסואן", ומי שמשחק בתפקיד זה מקבל אוטומטית את אהדתי.


יום שני, 1 בינואר 2018

הערך היומי – דייוויד וסטהד

את דייוויד וסטהד ראיתי בתפקידי אורח בסדרות שונות, אבל הערך נכתב בעקבות הופעתו בסדרה "W1A".