יום שבת, 31 במרץ 2018

הערך היומי – כריס לרקין

כריס לרקין שינה את שמו כדי שלא יזהו אותו מבחינה מקצועית עם הוריו המפורסמים - מגי סמית' ורוברט סטיבנס. אחיו הוא גם שחקן מפורסם - טובי סטיבנס.

מגי סמית' עם הבנים כריס וטובי

הערך היומי – פגי ת'ורפ-בייטס

פגי ת'ורפ-בייטס ידועה בעיקר מהופעתה בתפקיד הילדה רמפול - זו שיש לציית לה - אשתו של הוראס רמפול הפרקליט הבריטי הידוע.

אדון וגברת רמפול

יום רביעי, 28 במרץ 2018

הערך היומי – "רגליים קרות"

אחרי הרבה זמן שתכננתי לכתוב את הערך על הסדרה "רגליים קרות", הנה זה קרה. למרות שהיא ותיקה מאוד ראיתי אותה רק השנה. קודם את העונה החדשה (השישית) ואחר כך את העונות הראשונות. 


יום שלישי, 27 במרץ 2018

הערך היומי – מיני-סדרה "קפיטל"

"קפיטל" היא מיני-סדרה בת 4 פרקים (במקור 3 פרקים בני שעה). הסדרה מבוססת על רומן באותו שם מאת סופר בשם ג'ון לנקסטר. בין השחקנים: טובי ג'ונס, ג'מה ג'ונס, לזלי שארפ, רייצ'ל סטירלינג, בריאן דיק, וונמי מוסקו.



יום שני, 26 במרץ 2018

הערך היומי – כלה בהפתעה

"כלה בהפתעה" סרט חמוד עם דייוויד טננט וקלי מקדונלד. הופיעו בסרט שני שחקנים שהיה נחמד לראות שוב ואולי אכתוב עליהם פעם. האחד האמיש קלארק – דאנקן מהסדרה "בחזרה לאחוזת העמק". השני רוברט פייפ – הווארד מ"בערוב ימי היין".


הערך היומי – נדים סוואלה

נדים סוואלה הוא שחקן בריטי יליד ירדן. למרות שבטח ראיתי אותו בתפקידי אורח בסרטים או בסדרות שונות, אני מכירה אותו בעיקר בגלל שהוא אביה של ג'וליה סוואלה המקסימה ("פשוט נהדרת", "הדרך לקנדלפורד").



יום שבת, 24 במרץ 2018

הערך היומי – ריצ'רד דיליין

השחקן ריצ'רד דיליין הוא אחיו הצעיר של סטיבן דיליין המפורסם מ"משחקי הכס". לי ריצ'רד מוכר יותר כי הוא הופיע בלא מעט סדרות שוות כגון "וולף הול", "זרה" ו"נסיכה לבנה".



הערך היומי – פיליפ ויטצ'רץ'

פיליפ ויטצ'רץ' הוא שחקן אנגלי שאני מכירה בעיקר בתפקיד טיילר בסדרה הקומית "הגיבור שלי". הוא הופיע גם בשני סרטים שכתבתי עליהם ערך לאחרונה "איינשטיין ואדינגטון" ו"דלתות נפתחות". זו הייתה ההזדמנות שלי לכתוב את הערך.
בסדרה "הגיבור שלי"




שבוע של סרטים

השבוע כתבתי ערכים על סרטים שהם כולם עיבודים לספרים. הראשון "אנה קארנינה" – סרט משנת 1985 עם ז'קלין ביסט וכריסטופר ריב. אחר כך שלושה סרטים אילמים עיבודים ל"בית ממכר עתיקות" – האחד מ-1914 השני מ-1921 והשלישי מ-1934. בהמשך העליתי באותו יום שלושה ערכים ל"אבן הירח" עיבוד לרומן מאת וילקי קולינס, "הוא ידע שהוא צודק" על פי רומן מאת אנתוני טרולופ, ועוד עיבוד ל"תבונה ורגישות" סדרה משנת 1971.



יום רביעי, 14 במרץ 2018

הערך היומי – אנג'לה דאון

שחקנית לא מוכרת כמעט, אנג'לה דאון. שמה מופיע בשני ערכים הסדרה "מלחמה ושלום" מ-1972 בכיכובו של אנתוני הופקינס בתפקיד פייר, ובסרט "אמה" עם גווינת' פאלטרו.


יום שלישי, 13 במרץ 2018

הערך היומי – איליין קסידי

שוב בשיטת "ערך מביא ערך". הערך "חדר עם נוף" הביא לכתיבת הערך על השחקנית איליין קסידי שכיכבה בו.


יום שני, 12 במרץ 2018

הערך היומי – "חדר עם נוף"

סרט הטלוויזיה "חדר עם נוף" - עיבוד יפה לספר "חדר עם נוף" מאת א.מ. פורסטר. העיבוד היותר מפורסם הוא הסרט משנת 1986 שנקרא בארץ "זיכרונות אהבה מפירנצה" בכיכובה של הלנה בונהם קרטר.

בסרט הטלוויזיה מככבת איליין קסידי, שהייתה מוכרת לי מאוד, אבל רק אחרי בדיקה נזכרתי שראיתי אותה בסדרה "גן עדן לנשים". בתפקידי מר אמרסון ובנו משחקים טימותי ספול ובנו רייף, שנחמד לראות אותם יחד.

טימותי ורייף ספול בסרט "חדר עם נוף"

יום ראשון, 11 במרץ 2018

יום שבת, 10 במרץ 2018

שבוע "המלט"

השבוע היה מוקדש למחזה "המלט". התחלתי בגרסה של דייוויד טננט, ובכול יום כתבתי עוד ערך על עיבוד אחר למחזה.
  • "המלט" - סרט טלוויזיה מ-2009 בכיכובו של דייוויד טננט
  • "המלט" – סרט קולנוע משנת 1996 בבימויו ובכיכובו של קנת' בראנה
  • "המלט" – סרט קולנוע משנת 1990 בבימויו של פרנקו זפירלי ובכיכובו של מל גיבסון
  • "המלט" – סרט קולנוע משנת 1969 בבימויו של טוני ריצ'רדסון
  • "המלט" – סרט אילם בריטי משנת 1913
  • "המלט" – סרט קצר משנת 1900 של סצנה מתוך המחזה בכיכובה של שרה ברנאר
  • "המלט" – סרט אילם גרמני משנת 1921


יום שבת, 3 במרץ 2018

הערך היומי – ג'ון בו

עוד ערך על שחקן שהרבה זמן רציתי לכתוב עליו, ג'ון בו. ההזדמנות הפעם הייתה הסרט "איינשטיין ואדינגטון". אני זוכרת אותו מהסדרה "גוף ונפש" עם קריסטין סקוט-תומאס. ומאז ראיתי אותו בתפקידי אורח בסדרות רבות ושונות.


יום שישי, 2 במרץ 2018

הערך היומי – רוברט אמס

רוברט אמס הוא שחקן צעיר. נמצא ברשימת הכתיבה כבר הרבה זמן, מאז שראיתי אותו בסדרה "אטלנטיס". הופעתו במיני-סדרה "להרוג את המלך" סיפקה את ההזדמנות.




יום חמישי, 1 במרץ 2018

הערך היומי – "איינשטיין ואדינגטון"

הערך על הסרט "איינשטיין ואדינגטון" נמצא ברשימת הכתיבה שלי כבר הרבה זמן. כתבתי אותו תוך כדי צפייה בסרט, פחות או יותר. חוויה מעניינת.