יום שני, 30 באפריל 2018

הערך היומי – קים תומסון

קים תומסון היא שחקנית אנגלייה, שרשומה אצלי כבר המון זמן. בעקבות הערך על המיני-סדרה "תקוות גדולות" בה שיחקה בתפקיד אסטלה, נכתב היום הערך עליה. בהזדמנות זו הוספתי קישורים לשני סרטים שהיא הופיעה בהם.


יום ראשון, 29 באפריל 2018

פרויקט "תקוות גדולת" – מיני-סדרה

העיבוד הזה של "תקוות גדולות" יצא לאור קודם בקלטות וידיאו (1989) ואחר כך שודר בטלוויזיה (1991). קצת לא רגיל.

מככבים בו אנתוני הופקינס, ג'ין סימונס, אנתוני קאלף וקים תומסון בתפקיד אסטלה. היא הסיבה העיקרית שכתבתי את הערך, כדי שיהיה איפה לקשר את הערך שלה.


יום שבת, 28 באפריל 2018

הערך היומי – קלייר הולמן

את קלייר הולמן ראיתי בתפקידי אורח או בתפקידי משנה בסדרות רבות. זוכרת אותה במיוחד מפרק בסדרה "רציחות במידסומר" עם יו בונוויל. היא מזכירה לי את סמנתה בונד, אבל אני לא מתבלבלת ביניהן.

יש דמיון



יום שישי, 27 באפריל 2018

הערך היומי – איימי מנסון

את השחקנית הסקוטית איימי מנסון ראיתי בסדרה "מנודים". היא משכה את תשומת ליבי שוב כשהופיעה בתפקיד קאתי גורדון במיני-סדרה "נסיכה לבנה". היא מפורסמת יותר כנראה מהופעתה בסדרה "עד עצם היום הזה".




יום חמישי, 26 באפריל 2018

פרויקט "נשים קטנות" – מיני-סדרה חדשה

מיני-סדרה מ-2017 "נשים קטנות" עיבוד לרומן מאת לואיזה מיי אלקוט. ראיתי רק אתמול, אהבתי וכתבתי את הערך :-)

האחיות לבית מארץ'
עם האמא (אמילי ווטסון)

יום רביעי, 25 באפריל 2018

הערך היומי – סוקי ווטרהאוס

סוקי ווטרהאוס היא שחקנית ודוגמנית אנגלייה. מכירה אותה רק מתפקיד אחד בסדרה "נסיכה לבנה" (היא הייתה ססילי אחותה של המלכה).

בסדרה "נסיכה לבנה"

יום שלישי, 24 באפריל 2018

פרויקט "תקוות גדולות" – עיבוד מודרני

הסרט "תקוות גדולות" משנת 1998 הוא עיבוד מודרני לרומן המפורסם של דיקנס, בכיכובם של גווינת' פלטרו ואית'ן הוק. להפתעתי הסרט נאמן למקור הספרותי למרות השינויים בשמות הדמויות. הוא מעביר את יפה רוח הרומן, ואת עיקר העלילה שעוברת מהמאה התשע עשרה בלונדון לניו יורק בסוף המאה העשרים.


יום שבת, 21 באפריל 2018

הערך היומי – סמנתה ספירו

סמנתה ספירו מופיעה יותר בתיאטרון מאשר בטלוויזיה. היא זכתה פעמיים בפרס לורנס אוליבייה ב-2001 וב-2010. מכובד מאוד. אני זוכרת אותה בעיקר מהסדרה הקומית "האנשים הלא נכונים" עם ג'יימס קורדן.


הערך היומי – ניק רדינג

הערך על השחקן ניק רדינג נכתב בשיטת "ערך מביא ערך". הוא נמצא אצלי ברשימה מאז שהועלה הערך על הסדרה "עדות אילמת". אבל אתמול קפץ שמו כשכתבתי על דניס גוף והיה קישור למחזה "מלאכים באמריקה", שם מצאתי שהוא שיחק באחת ההפקות ויש קישור אדום.


יום שישי, 20 באפריל 2018

הערך היומי – טום סטארידג' והפתעה

את הערך על טום סטארידג' החלטתי לכתוב בעקבות הסרט "הרחק מן ההמון הסואן" בו גילם את דמותו של סרג'נט טרוי. מה רבה הייתה ההפתעה כשגיליתי שהוא הבן של שחקנית מוכרת, פיבי ניקולס, והופיע איתה בקולנוע ובטלוויזיה ("מסעות גוליבר", "סיפורי פיות").

בחור יפה
אמא פיבי ניקולס

יום רביעי, 18 באפריל 2018

הערך היומי – דניס גוף

דניס גוף היא שחקנית אירית שזכתה פעמיים בפרס אוליבייה, ב-2016 בפרס השחקנית הטובה ביותר, וב-2018 בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר. היא בולטת כשחקנית תיאטרון ופחות בקולנוע ובטלוויזיה, אבל בכל זאת ראיתי אותה כמה פעמים בין השאר בסדרה "סטלה".


יום שלישי, 17 באפריל 2018

הערך היומי – קתלין רוז פרקינס

קתלין רוז פרקינס היא שחקנית אמריקאית ולא בריטית. אבל בזכות זה שהיא הופיעה בסדרה "אפיזודס", כתבתי עליה ערך (ובכלל הכרתי אותה).


יום שני, 16 באפריל 2018

הערך היומי – אנגוס דייטון

אנגוס דייטון שחקן ומנחה אנגלי. אני מכירה אותו רק מהסדרה הקומית "פראמפייס". הוא הופיע גם עם רואן אטקינסון ב"מיסטר בין", סדרה שלא ראיתי.


יום ראשון, 15 באפריל 2018

הערך היומי – ליאן בסט

שוב שחקנית שמזוהה אצלי עם תפקיד אחד ולא שמתי לב שראיתי אותה גם בסדרות אחרות. ליאן בסט היא טניה ריינולדס מהסדרה "רגליים קרות". היא הופיעה גם ב"רצח בדם קר" ובסדרה "שחיתות". כן זיהיתי אותה בסרט הטלוויזיה "המנודה".




יום שבת, 14 באפריל 2018

הערך היומי – סופי ראנדל

את סופי ראנדל ראיתי כמובן ב"עלילות דיקנס", והייתי בטוחה שזו הפעם היחידה שראיתי אותה. אבל מתברר שראיתי אותה לא מעט פעמים: בסרט הטלוויזיה "המפקח בא", בסדרה "אפיזודס", בפרק בסדרה "מיילדת" וגם בסדרה "עמק האושר".


יום שישי, 13 באפריל 2018

הערך היומי – הילטון מקריי

מה שגילית עם כתיבת הערך על השחקן הילטון מקריי זה שהוא נשוי לשחקנית לינדזי דאנקן. אחר כך קלטתי שבסרט "מנספילד פארק" הם מגלמים זוג נשוי, את הוריה של פאני (אם כי דאנקן מגלמת גם את דמותה של ליידי ברטראם).


יום חמישי, 12 באפריל 2018

הערך היומי – ברטי קארוול

עוד זוכה פרס אוליבייה – ברטי קארוול. הוא זכה פעם אחת בפרס השחקן הטוב ביותר במחזמר על הופעתו במחזמר "מטילדה", והשנה זכה שוב הפעם לשחקן המשנה הטוב ביותר על המחזה "Ink". לי הוא מוכר בעיקר מהסדרה "דוקטור פוסטר" עם סוראן ג'ונס.


יום רביעי, 11 באפריל 2018

הערך היומי – סטנלי טאונסנד

סטנלי טאונסנד הוא שחקן אירי (לא אנגלי כמו שחשבתי). הוא הופיע בתפקידים רבים בקולנוע ובטלוויזיה. לי הוא זכור בעיקר מהופעתו בסדרה "מד דוגס" (פרק אחד בלבד).


הערך היומי – לורה דונלי

השחקנית לורה דונלי זכתה השבוע בפרס אוליבייה לשחקנית הטובה ביותר (ברכות), ובזכות זה הערך נכתב. אני מכירה אותה רק מהסדרה "זרה", אבל היא הופיעה בסדרות נוספות.



יום שני, 9 באפריל 2018

פרויקט "אבן הירח" – מיני-סדרה

"אבן הירח" - מיני-סדרה בת חמישה פרקים משנת 2016 המבוססת על הרומן באותו שם מאת וילקי קולינס. מה שמעניין בעיבוד הזה הוא שהשחקנים בתפקידים הראשיים: רייצ'ל ורדינר, פרנקלין בלייק, גבריאל בטרג' למשל, הם אלמונים יחסית,  אין עליהם ערכים גם בוויקיפדיה האנגלית.


יום ראשון, 8 באפריל 2018

הערך היומי – ג'ואנה ונדרהם

את השחקנית ג'ואנה ונדרהם אני מכירה רק מהסדרה "גן עדן לנשים". עדיין אין ערך לסדרה, והקישור היחיד הוא לאמון אליוט שכיכב לצדה. אבל יהיה פעם...


יום שבת, 7 באפריל 2018

הערך היומי – אבן הירח

עוד ספר של וילקי קולינס שקראתי עכשיו בעברית "אבן הירח". בהזדמנות זו גם צפיתי בסרט הטלוויזיה עם גרג וייז וקילי הוז מ-1996, ומיני-סדרה חדשה יותר משנת 2016. להפתעתי שתי הגרסאות נאמנות למדי למקור הספרותי, ומהנות מאוד.


הערך היומי – סיריל נרי

סיריל נרי הוא שחקן בריטי יליד ניגריה. הופיע בסדרה "מלפפון" והיה מועמד לפרס באפט"א על תפקידו.


יום חמישי, 5 באפריל 2018

הערך היומי – דייוויד קייבס

הערך האחרון מהסדרה "עדות אילמת". ג'ק הודג'סון שמגלם דייוויד קייבס. אין הרבה מידע עליו, אפילו לא שנת לידה. אבל עדיין הוא צעיר. דייוויד קייבס וליז קאר מגלמים בסדרה חברים טובים שעובדים כבר שנים יחד. למעשה הם לא נפגשו בכלל לפני תחילת הצילומים.

דייוויד קייבס וליז קאר

יום רביעי, 4 באפריל 2018

הערך היומי – ג'יימס מארי

בערך האנגלי כתוב בפסקת הפתיחה שג'יימס מארי הוא שחקן אנגלי ובעלה של שרה פאריש :-)
לי הוא זכור לטובה מהסרט "תחת העץ הירוק" עיבוד לרומן המקסים של תומאס הארדי.


יום שלישי, 3 באפריל 2018

הערך היומי – גרג מקיו

עוד שחקן מהסדרה "סוג א'" - גרג מקיו. אני חושבת שלא ראיתי אותו בשום דבר אחר. אבל הוא נחמד בסדרה הזאת, ובהחלט כדאי לכתוב עליו.


יום שני, 2 באפריל 2018

הערך היומי – ונדי קרייג

ונדי קרייג היא שחקנית בריטית זוכת פרס באפט"א לטלוויזיה. לי היא מוכרת רק מהופעתה בסדרה "בלתי נשכח", וזו הסיבה שכתבתי את הערך.


יום ראשון, 1 באפריל 2018

הערך היומי – גן החיות שלנו

הגיע זמן לערך לסדרה החביבה הזאת "גן החיות שלנו" ששודרה שוב בערוך כאן11. לי אינגלבי וראלף ליטל משחקים כאן בתפקיד גיסים. אחר כך ראינו אותם יחד בסדרה "סוג א'". הם די דומים, אני תמיד מצפה שישחקו בתפקיד אחים.