יום חמישי, 31 במאי 2018

הערך היומי – ניל פיצמוריס

את השחקן ניל פיצמוריס ראיתי רק בסדרה "משפחה וצרות אחרות". רבים מהשחקנים בסדרה ראיתי שם פעם ראשונה, כמובן לא את פולין קולינס או דייוויד בראדלי. במקרה שמתי לב שהוא שיחק בסדרה "פיפ שואו", וזה הספיק כדי לכתוב את הערך שלא יהיה "יתום".


יום שלישי, 29 במאי 2018

הערך היומי – רוז קיגן

אחד הקישורים האדומים שנוצרו בעקבות הערך על הסרט "נקודת מפגש" היה על השחקנית רוז קיגן. אותה זכרתי מהסדרה "לבבות ועצמות" (נדמה לי שבסדרה זו ראיתי לראשונה את דמיאן לואיס שאני מאוד אוהבת). הזדמנות לכתוב על שחקנית פחות מוכרת.


יום שני, 28 במאי 2018

הערך היומי – "נקודת מפגש"

אהבתי את הסרט "נקודת מפגש", גם וודי אלן וגם שחקנים בריטים מצוינים, מה רע? מעניין שהערך לא נכתב עד עכשיו.


יום ראשון, 27 במאי 2018

הערך היומי – איימי הוברמן

איימי הוברמן היא שחקנית אירית, ממוצא יהודי מצד האב. לי היא מוכרת מהסדרה הקומית "שלישייה" ולאחרונה הופיעה גם בעונה השביעית של "רגליים קרות".


יום שבת, 26 במאי 2018

הערך היומי – ג'וני האריס

שמתי לב אל השחקן ג'וני האריס כשראיתי אותו עם אן מארי דאף במיני-סדרה "בתוך החשיכה". אבל ראיתי אותו קודם לכן בסדרות "וייטצ'אפל" ו"רצח בדם קר".



יום שישי, 25 במאי 2018

הערך היומי – דון ז'ילה

Don Gilet - הרבה זמן התלבטתי איך לתעתק את השם הזה, עד שמצאתי ראיונות שמבטאים את שמו ז'ילה. עכשיו גם ראיתי אותו בסדרה "לוך נס" (מותח ומפתיע) והגיע הזמן לערך.



יום רביעי, 23 במאי 2018

הערך היומי – ניק מוחמד

ניק מוחמד הוא שחקן בריטי שמופיע בעיקר בסדרות קומיות כגון "שערים", "דוד שלו" ו"החבר'ה מהלשכה".


יום שלישי, 22 במאי 2018

הערך היומי – אנג'ל קולבי

את השחקנית אנג'ל קולבי ראיתי עכשיו בסדרה "חף מפשע" בתפקיד מפקחת בילוש בחקירת רצח. היא שיחקה בתפקיד ראשי בסדרה "מרלין" שראיתי מזמן.



יום רביעי, 16 במאי 2018

הערך היומי – אנאבל ווליס

אני רואה שוב את הסדרה "שושלת טיודור", והערך על אנאבל ווליס שגילמה את המלכה ג'יין סימור בעונה השלישית בלט בחסרונו.


יום שלישי, 15 במאי 2018

הערך היומי – רוזמרי מרטין

רוזמרי מרטין הייתה שחקנית בריטית שהופיעה בעשרות סרטים וסדרות טלוויזיה. בין השאר שיחקה בסרט "טס" של רומן פולנסקי, ובסדרה "מידלמארץ'" עיבוד לרומן מאת ג'ורג' אליוט.


יום שני, 14 במאי 2018

הערך היומי – מיני-סדרה "אליזבת הראשונה"

מיני-סדרה בשני חלקים "אליזבת הראשונה" בכיכובה של הלן מירן, לצדה מככבים ג'רמי איירונס ויו דאנסי.


הערך היומי – מרטין מרקז

מרטין מרקז הוא שחקן אנגלי שמוכר לי מתפקידיו בסדרות "מלון בבילון" ו"החבר'ה מהלשכה".


יום שישי, 11 במאי 2018

הערך היומי – קרולין פיקלס

ראיתי לאחרונה את הסדרה "דם חדש" ובה הופיעה השחקנית קרולין פיקלס שזיהיתי מהסדרה "ברודצ'רץ'". התברר שראיתי אותה כבר הרבה קודם, בסרט "טס" במיני-סדרה "החטא הקדמון" (מסדרת סרטי אדם דלגליש), ובתפקידי אורח בסדרות שונות. בצירוף מקרים עם הערך של אתמול (לזלי דאנלופ) גם קרולין פיקלס שיחקה בסיטקום "מאי עד דצמבר".


יום חמישי, 10 במאי 2018

הערך היומי – לזלי דאנלופ

בשיטת "ערך מביא ערך", הכתיבה על המיני-סדרה "ידידנו המשותף" משנת 1976 הביאה לכתיבה על השחקנית לזלי דאנלופ ששיחקה בתפקיד ליזי הקסם. בנוסף היא החליפה את איב מאתסון בסדרה הקומית "ממאי עד דצמבר"


יום רביעי, 9 במאי 2018

הערך היומי – סטיב ספירס

את השחקן הוולשי סטיב ספירס ראיתי הרבה פעמים, החל מ"דוקטור הו" וכלה ב"סטלה". אי אפשר שלא לזהות אותו מיד. חיכיתי עם הערך שלו כי לא היה לאן לקשר אותו. מזל שהיה לו תפקיד קטן בסדרה "עלילות דיקנס" (נדמה שלי שהדמות שגילם לא מופיעה בספרים), וזה פתר לי את הבעיה.



יום שלישי, 8 במאי 2018

הערך היומי – מיני-סדרה "ידידנו המשותף"

גרסה מ-1976 של הרומן "ידידנו המשותף". ראיתי קטעים וזה נראה נחמד מאוד. חבל שאין לי אפשרות לראות את כל הסדרה. הערך על הספר עדיין לא קיים, אבל גם זמנו יגיע. בין השחקנים בסדרה ג'יין סימור בתפקיד בלה וילפר, וליאו מק'קרן בתפקיד מר בופין.


יום שני, 7 במאי 2018

הערך היומי – ויקטוריה הצעירה

סרט קולנוע משנת 2009 "ויקטוריה הצעירה" שמזמן רציתי לכתוב. עדיין יש מה להוסיף, כי הערך האנגלי ממש גדול. קשה לא להשוות בין הסרט לסדרה "ויקטוריה" בכיכובה של ג'נה קולמן שעוסקת באותו נושא בדיוק. שניהם יפים, כמובן שבסדרה יש יותר פירוט של האירועים.


יום שבת, 5 במאי 2018

הערך היומי – ג'יין לפוטייר

ג'יין לפוטייר היא שחקנית בריטית ותיקה. הערך הפעם נכתב בלי סיבה מיוחדת, היא הייתה ברשימת הכתיבה שלי והגיע הזמן שלה. היא זכתה בפרס אוליבייה ובפרס טוני, ולכן שמה כבר הופיע בערכים שונים.


יום שישי, 4 במאי 2018

הערך היומי – ניב מקינטוש והפתעה

הערך על השחקנית ניב מקינטוש נכתב בעקבות המיני-סדרה "ממלאת מקום". להפתעתי גיליתי שהיא שיחקה ב"דוקטור הו" בכמה פרקים בתפקיד מאדאם ואסטרה (ולפני כן בתפקידי סילוראניות). כמובן שתחת האיפור הכבד אי אפשר להכיר את השחקנית, אבל מעניין שלא בדקתי מי השחקנית שמגלמת אותה.


מאדאם וסטרה

יום חמישי, 3 במאי 2018

הערך היומי – מיני-סדרה "ממלאת מקום"

"ממלאת מקום" - מיני-סדרה, שלושה פרקים בסך הכל,  דרמה פסיכולוגית מעולה עם שחקנים נפלאים. בתפקידים הראשיים ויקי מקלור ומורבן כריסטי.



יום שלישי, 1 במאי 2018

הערך היומי – אמנדה ראיין

אמנדה ראיין היא שחקנית אנגלייה שזכורה לי מהופעותיה במיני-סדרה "דייוויד קופרפילד" (עם דניאל רדקליף) ובעיבוד לרומן "The Woodlanders" מאת תומאס הרדי, שנקרא בעברית "סוחרי העץ".