יום רביעי, 28 בפברואר 2018

הערך היומי – מיני-סדרה "להרוג את המלך"

"להרוג את המלך" היא מיני-סדרה בת שלושה פרקים משנת 2017 על מזימת אבק השריפה, לפיצוץ הפרלמנט וכל היושבים בו.


יום ראשון, 25 בפברואר 2018

הערך היומי – נד דנהי

נד דנהי הוא שחקן אירי. שמתי לב אליו כששיחק בתפקיד סקורג' בסדרה "עלילות דיקנס". ראיתי אותו שוב במיני-סדרה "הג'נטלמן האחרון".


יום שבת, 24 בפברואר 2018

הערך היומי – אמילי ברינגטון

אמילי ברינגטון בשבילי היא "ניסקה" מהסדרה "אנושיים". יש לה פנים בובתיות והתפקיד התאים לה מאוד. הערך על הסדרה עדיין לא נכתב, אבל היא הופיעה גם בסדרה "מלכה לבנה" בתפקיד ג'יין שור.


יום שישי, 23 בפברואר 2018

הערך היומי – זואי טלפורד

כבר הרבה זמן אני רוצה לכתוב על השחקנית הזו, זואי טלפורד. היום התאפשר הדבר אחרי כתיבת הערך על הסדרה "בלתי נשכח". מצאתי קישור נוסף לסרט "הצעיף הצבעוני", רק שהייתי צריכה להוסיף את רשימת השחקנים כדי ששמה יופיע בערך.


יום חמישי, 22 בפברואר 2018

הערך היומי – סדרת הטלוויזיה "בלתי נשכח"

"בלתי נשכח" היא סדרת טלוויזיה שמאוד אהבתי, בכיכובם של ניקולה ווקר וסנג'יב בהסקר. ראיתי שוב את העונה הראשונה והחלטתי שכדאי לכתוב את הערך.

באנגלית שם הסדרה הוא "Unforgotten", השם בעברית "בלתי נשכח" ניתן גם לסרט וסדרה בשם "Not Forgotten" ו-"Unforgettable". אז הייתי צריכה להוריד קישורים שלא קשורים לסדרה.


יום רביעי, 21 בפברואר 2018

הערך היומי – אנדרו גאוור

אנדרו גאוור הוא שחקן צעיר שהופיע בסדרה "מלכה לבנה", וגם גילם את הנסיך צ'ארלי היפה בסדרה "זרה".



יום שלישי, 20 בפברואר 2018

יום שני, 19 בפברואר 2018

הערך היומי – סרט טלוויזיה "הטיית לב"

בעקבות הכתיבה על אמנדה הייל, ששיחקה בתפקיד מרי מאסגרוב בעיבוד משנת 2007 לרומן "הטיית לב", נזכרתי שכבר הרבה זמן אני רוצה לכתוב את הערך הזה.

"הטיית לב" סרט טלוויזיה משנת 2007 בכיכובם של סאלי הוקינס ורופרט פנרי-ג'ונס. עיבוד גרוע ביותר לדעתי. לא הוקינס ולא פנרי-ג'ונס מתאימים לתפקיד. השינוי בדיאלוגים כל כך צורם. ונטוורת' מצהיר לפני כולם שהוא רוצה לשאת אישה, נו באמת. השיחה המפורסמת בין אן לקפטן הרוויל כשברקע שלה ונטוורת' כותב לה את הצהרת האהבה שלו, הפכה לשיחה סתמית בין אן לקפטן בניק. על ריצת המרתון של אן ברחבי העיר באת' בסוף הסרט, אין לי מילים.


יום ראשון, 18 בפברואר 2018

הערך היומי – אמנדה הייל

אמנדה הייל הוא הערך השני שנכתב בעקבות "מלכה לבנה" (אחרי פיי מרסיי). היא שיחקה בתפקיד אמו של הנרי טיודור (לעתיד המלך הנרי השביעי).


יום שבת, 17 בפברואר 2018

הערך היומי – ג'ולייט ריילנס

הערך על ג'ולייט ריילנס נכתב כמובן בעקבות הסדרה "מקמאפיה". את שמה קיבלה מאביה החורג השחקן מארק ריילנס. היא שיחקה גם בסדרה "הניק" עם קלייב אוון (לא ראיתי).



יום שישי, 16 בפברואר 2018

הערך היומי – נסיכה לבנה

סדרת ההמשך של "מלכה לבנה" היא "נסיכה לבנה". הסדרה הראשונה מתארת תקופה של יותר מעשרים שנה, אבל השחקנים כמעט שלא מזדקנים. בסדרה השנייה שהיא המשך ישיר, כל השחקנים מתחלפים (פרט לקרוליין גודול שממשיכה לגלם את ססילי נוויל) ואז בבת אחת הם מזדקנים בעשרים שנה, או שנראים לגמרי אחרת. :-)

בכל מקרה שתי הסדרות מהנות ביותר.

מלך, מלכה והאמהות

יום חמישי, 15 בפברואר 2018

הערך היומי – ג'ון פרנקלין-רובינס

את השחקן ג'ון פרנקלין-רובינס אני זוכרת בעיקר מהופעתו במיני-סדרה "המגדל השחור", על פי ספר של פ. ד. ג'יימס מסיפורי אדם דלגליש. בסדרה השתתפו פולין קולינס, מרטין ג'רוויס, רייצ'ל קומפסון וארט מאליק. וכמובן רוי מרסדן בתפקיד דלגליש.

עוד הופעה שלו שזכורה לי היא בעיבוד הטלוויזיוני למחזה "הסוחר מוונציה" בכיכובם של ג'ון נטלס וג'מה ג'ונס.


יום רביעי, 14 בפברואר 2018

הערך היומי – פיי מרסיי

פיי מרסיי גילמה את אן נוויל "בתו של ממליך המלכים" בסדרה "מלכה לבנה". תפקידה הידוע ביותר הוא כנראה ב"משחקי הכס". עוד שיחקה בסדרה "מקמאפיה" שבמקרה נכתב היום גם הערך הזה.




יום שלישי, 13 בפברואר 2018

הערך היומי – סדרת הטלוויזיה מלכה לבנה

אני אוהבת סדרות דרמה היסטוריות. בין השאר אהבתי את "מלכה לבנה" ואת סדרת ההמשך "נסיכה לבנה". הסדרות מבוססות על רומנים היסטוריים מאת הסופרת פיליפה גרגורי.


יום שני, 12 בפברואר 2018

הערך היומי – שון מקגינלי

שון מקגינלי הוא שחקן אירי. גילם את סנגסבי במיני-סדרה "בית קדרות" (הצוואה) משנת 2005. עוד שיחק בסרטים ותוכניות טלוויזיה שונות.


הערך היומי – ג'ון ווד

ג'ון ווד היה שחקן ותיק, ידוע בעיקר מהופעותיו בתיאטרון. אם כי השתתף בלא מעט סרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה. הוא נפטר ב-2011.




יום שבת, 10 בפברואר 2018

הערך היומי – פרנסס טומלטי

כשצפיתי לאחרונה בסדרה "מלכה לבנה" ראיתי את השחקנית פרנסס טומלטי שנראתה מוכרת. בדקתי ב-IMDB והיא מוכרת לי בעיקר מהמיני-סדרה "יריד ההבלים" (הגרסה עם נטשה ליטל ופיליפ גלניסטר). בנוסף היא הופיעה בתפקידי אורח בסדרות רבות כגון "רציחות במידסומר", "סדר חדש", "להעיר את המתים" ועוד. כמובן שהוספתי אותה לרשימת הכתיבה. אחרי שבדקתי אם שמה מופיע באתרים בעברית התברר לי שהיא הייתה נשואה לזמר סטינג. עוד סיבה טובה לקדם את כתיבת הערך :-)


יום שישי, 9 בפברואר 2018

הערך היומי – פוקי קווסנל

שמתי לב לשחקנית פוקי קווסנל כשהופיעה בסדרה "סוג א'". כמובן ראיתי אותה קודם, אבל לא ממש זכרתי איפה. למשל ראיתי שהיא הופיעה בסדרה "True Dare Kiss" עם דרוולה קיראן ופול מקגאן (אה, נכון. עכשיו נזכרתי)

אני לא בטוח איך מבטאים את שם המשפחה Quesnel. מקווה שלא טעיתי.


יום חמישי, 8 בפברואר 2018

הערך היומי – ג'ודי בלפור

את ג'ודי בלפור ראיתי בסדרה "נשים פצצה", שבו שיחקה באחד התפקידים הראשיים. בגלל זה הייתי בטוחה שהיא קנדית, אבל מתברר שהיא ילידת דרום אפריקה. לאחרונה ראיתי אותה בסדרה "רליק", גם בתפקיד ראשי. אבל אין ערכים לסדרות האלו, והקישור היחיד שיש לערך שלה הוא לסדרה "הכתר" בו שיחקה בתפקיד ג'קי קנדי.

נשים פצצה

יום רביעי, 7 בפברואר 2018

הערך היומי – אוליביה קוק

אוליביה קוק היא עוד שחקנית שראיתי רק פעם אחת, במיני-סדרה "הסוד של קריקלי הול". אבל היא ידועה בעיקר מסרטים שונים ומהסדרה "בייטס מוטל". היא עומדת לגלם את דמותה של בקי שארפ בגרסה חדשה של "יריד ההבלים", שזה נפלא.


יום שלישי, 6 בפברואר 2018

הערך היומי – ואלין קיין

את ואלין קיין ראיתי רק פעם אחת בסדרה "שלוש עשרה". שם היא גילמה את דמות "השוטר הרע" לצדו של ריצ'רד רנקין. היא מפורסמת מהסדרה "The Fall" שלא ראיתי, והופיעה גם בסרטי קולנוע אחדים.


יום שני, 5 בפברואר 2018

הערך היומי – שילה הנקוק

שילה הנקוק היא שחקנית ותיקה (בת 85 כמעט) שעדיין משחקת ונראית טוב. היא הייתה נשואה לג'ון ת'או, וכמובן השתתפה בכל הסדרות שבהן הוא כיכב כמו "המפקח מורס" ו"קוואנה QC".




יום ראשון, 4 בפברואר 2018

יום שבת, 3 בפברואר 2018

הערך היומי – איידן קווין

איידן קווין הוא שחקן אמריקאי (לשם שינוי). שחקן ותיק ומוכר, והערך עליו בלט בחסרונו.


יום שישי, 2 בפברואר 2018

משפחה של שחקנים – משפחת תומפסון

בעקבות הערך על אריק תומפסון - כמה מילים על המשפחה. המפורסמת שבהם היא אמה תומפסון. הוריה אריק תומפסון ופילידה לאו גם שחקנים, וכמו כן אחותה סופי תומפסון.
בן הזוג של אמה הוא השחקן גרג וייז, ובן הזוג של סופי הוא ריצ'רד לומסדן. אמה הייתה נשואה לפני כן עם קנת' בראנה.





הערך היומי – אריק תומפסון

אריק תומפסון היה שחקן אנגלי – אביהן של אמה וסופי תומפסון ובעלה של פילידה לאו. הוא נפטר צעיר בגיל 53.  לא בטוחה שראיתי אותו באיזה שהוא סרט או סדרה. נזכרתי בו כשכתבתי את הערך על רוזלינד נייט, שהופיעה במחזות שביים.


יום חמישי, 1 בפברואר 2018

פרויקט "תקוות גדולות" – סרט קולנוע משנת 1934

עוד גרסה לרומן "תקוות גדולות" מאת צ'ארלס דיקנס, הפעם סרט הוליוודי משנת 1934. לאף אחד מהשחקנים אין עדיין ערך, גם לא לבמאי. יש עבודה להמשך...